۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۶۹۱۹۵
حجت الاسلام محمدی:

مقدمات راه اندازی سطح ۳ حوزه در آذربایجان غربی فراهم شده است

مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی رویکرد مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی را ارتقای سطوح حوزوی در استان خواند و گفت: مقدمات راه اندازی سطح ۳ حوزه در استان فراهم شده است.
مرکز مدیرت حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فعالیت 12 حوزه علمیه برادران در شهرستان های مختلف استان آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد ده حوزه در شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو، سلماس، تکاب، میاندوآب، شاهین دژ و نقده به صورت بلندمدت و دو مدرسه سفیران هدایت در شهرستان های شوط و خوی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه اکثر مدارس علمیه در سطح یک فعالیت دارد، گفت: سطح دو حوزوی در مدارس علمیه شهرستانهای ارومیه، خوی و میاندوآب دایر است.

حجت الاسلام محمدی رویکرد مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی را ارتقای سطوح حوزوی در استان خواند و افزود: مقدمات راه اندازی سطح 3 حوزه در استان فراهم شده است و در حال تلاش هستیم که این اتفاق به زودی محقق شود.

مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: همچنین ایجاد درس خارج از فقه و همچنین دروس تخصصی در مرکز استان و شهرستانها در دستور کار داریم.

وی در ادامه با اشاره به تحصیل یک هزار و 150 نفر طلبه در حوزه های علمیه استان اظهار کرد: خانواده ها جوانان نخبه و با اخلاق خود را برای تحصیل در حوزه های علمیه تشویق کنند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه کمیت در حوزه مد نظر نیست، خاطرنشان کرد: افراد با شرایط خاص در حوزه های علمیه پذیرش می شوند تا در آینده روحانیانی وارسته تحویل جامعه شوند./936/ت303/ب1

ارسال نظرات