۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۶۹۱۰۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ورود آداب و رسوم بیگانه به قوانین مجلس شورای اسلامی خسران آفرین است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه مبادا آداب و رسوم بیگانه در قوانین مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند، گفت: قوانین تصویب شده در مجلس باید در راستای تسهیل امور جامعه باشد و این از ضرورتها است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه تحریم های دشمن تازگی ندارد و در همه سالهای شکل گیری انقلاب بوده و ادامه هم خواهد داشت، گفت: صبر در مشکلات و مدیریت جهادی لازمه شرایط پساتحریم است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ثابت قدم بودن در مسیر ارزشهای اسلامی و انقلاب از ضرورتهای امروز کشور است، افزود: باید به وظیفه سیاسی و اجتماعی خود عمل کنیم و بی تفاوت نباشیم؛ این رسالت امروز ما است که اگر انجام شود، نصرت پروردگار متعال را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به هفتم تیرماه، سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران مظلومش خاطرنشان کرد: باید از جنایات دشمن درس بگیریم و هیچ گاه به او میدان ندهیم؛ ایستادگی و مقاومت بهترین راهکار برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر، تأکید کرد: قوانین تصویب شده در مجلس باید در راستای تسهیل امور جامعه باشد و این از ضرورتها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مبادا آداب و رسوم بیگانه در قوانین مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس از پرداختن به کارهای حاشیه ای خودداری کنند؛ گاهی توقعات ناصحیح از نمایندگان مجلس را در جامعه شاهد هستیم که این امر به دلیل دادن وعده ‌ها در زمان انتخابات شکل گرفته اما جایگاه اجرایی و قانونگذاری با یکدیگر متفاوت است و این امر از نظر فرهنگی باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه حق نظارت و سؤال و استیضاح از وظایف نمایندگان مجلس است اما باید مراقب بود تا این حق به امتیاز دادن و امتیاز گرفتن بی ‌جا ختم نشود، تصریح کرد: اگر امروز از عدم مذاکره با آمریکا سخن گفته می ‌شود این امر از شاخص ‌های نظام و برای مخدوش نشدن فرهنگ ایرانی اسلامی است که باید مورد توجه جدی همه مسؤولان نظام قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نامه نگاری این روزهای برخی از اصلاح طلبان بیگانه اندیش با هدف مذاکره بدون پیشرفت با آمریکا خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان هر چه زودتر راه خود را از این افراد جدا کنند چراکه باید میان فتنه گر و اصلاح طلب انقلابی خط جدایی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین با بیان اینکه امروز سالروز اهانت به قبور ائمه معصومین(ع) است، تأکید کرد: جامعه ایمانی نباید این قداست شکنی را تحمل کند و بایستی نسبت به این موارد واکنش جدی نشان دهد.

وی ایجاد فضای فرهنگی و مطالبه جدی برای محرومیت زدایی از استان را مهمترین اولویت امروز مسؤولان برشمرد و افزود: ما مسؤول اجرایی نیستیم و کار اجرایی بر عهده ما نیست اما فضاسازی و کارهای فرهنگی بر عهده مان است که از خدای متعال می خواهیم در این جهت موفق بشویم./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات