۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۶۹۰۹۸
امام جمعه موقت اصفهان:

اقتدار جمهوری اسلامی در سایه اسلام پابرجا خواهد ماند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: قدرت، استعداد، عزت و اقتدار ما زیر سایه اسلام است و باید مواظب باشیم از اسلام و مسلمانی فاصله نگیریم که همه این توانایی ها از بین خواهد رفت.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، گفت: اروپا با پذیرش ولایت آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی در ابتدا با توصیه کردن افراد به مراعات تقوای الهی افزود: اولین توصیه امیرمومنان(ع) در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، توصیه به تقوا بوده است چرا که مراعات تقوای الهی ریشه و اساس دین است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع خاطرنشان کرد: سال ها پیش سعودی های یهودی مسلک به عنوان دست نشانده انگلیسِ مزدور در عربستان روی کار آمدند و در کنار ارتکاب هزاران جنایت قبور ائمه بقیع را نیز تخریب کردند، سعودی ها حتی قصد داشتند قبر مطهر پیامبر(ص) را نیز تخریب کنند که با برخورد شدید مسلمانان روبرو شدند و عقب نشینی کردند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: شخصیت های برجسته به عنوان نقاط قوت انقلاب در اوایل تشکیل نظام مورد برخورد و ترور دشمنان بدخواه قرار می گرفتند، یکی از ترورها در ششم تیرماه بر علیه رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی شد که الحمدلله به هدف اجابت دشمن نرسید و رهبر عزیز به جانبازی مفتخر شدند و در راستای همین ترورها در هفتم تیر نیز شهید بهشتی که امام راحل راجع به او فرمودند بهشتی یک ملت بود به شهادت رسید.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: آمریکایی ها همواره دشمن ما بوده اند و هیچگاه نمی توان به آن ها اعتماد کرد؛ در برجام میلیون ها دلار خرج کردیم و در سفرهای خارجی مذاکرات زیادی انجام گرفت و حتی کارخانه های هسته ای ما تعطیل شد ولی ما به منافع خودمان نرسیدیم؛ دشمنان نمی خواهند یک کشور روی پای خودش مستقلاً بایستد و مسأله هسته ای فقط یک بهانه است چرا که کشورهای وابسته زیادی از انرژی هسته ای برخوردار هستند و آمریکا اعتراضی به آن ها ندارد؛ باید عرض کنم ملت ایران اجازه نخواهند داد که در رابطه با مسائل دفاعی کشور مذاکره ای اتفاق بیفتد، قطعا اگر قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در جایگاه فعلی نبود بارها و بارها مورد هجمه دشمن واقع می شدیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: همان گونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند باید بگویم برخورد آرام با دشمن آن ها را گستاخ تر کرده است؛ باید برخوردی جدی و قاطعانه با دشمن داشته باشیم؛ اروپا نیز بارها ثابت کرده است که قابل اعتماد نیست؛ اروپایی ها با پذیرش ولایت آمریکا از ولایت الله خارج شده اند از این رو نمی توان آن ها را مورد اعتماد دانست.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای استقلال است و در شرایط بسیار سخت به پیشرفت های فوق العاده ای رسیده است و همچنان می تواند به پیشرفت های بیشتری برسد البته دشمنی ها تأثیرات زیادی بر جامعه داشته است.

وی در پایان ابراز کرد: قدرت، استعداد، عزت و اقتدار ما زیر سایه اسلام است و باید مواظب باشیم از اسلام و مسلمانی فاصله نگیریم که همه این توانایی ها از بین خواهد رفت./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات