۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۶۹۰۹۷
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

ضرورت برخورد دستگاه قضا با محتکران

آیت الله موسوی جزایری گفت: دستگاه قضا همچون کوه استوار مسأله احتکار را به پایان برساند و احکامی در حق احتکارکنندگان صادر کند.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز، با اشاره به اینکه امروز متعلق به اصناف است، اظهار داشت: بازاریان و کسبه محترم خدمتگزار مردم، به سود متعارف قانع، پیشتاز در امور خیر و شایسته از قبیل ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه، کمک به نیازمندان و معالجه بیماران هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه احتکارگران همچون منافقین یک گروه هستند، تصریح کرد: بازاری های ما حلال خور و متدین هستند و از روز اول در کنار نهضت و روحانیت بوده و همواره پشتیبان علما هستند و امام راحل آنها را بازوان پرتوان نهضت اسلامی معرفی کرد.

امام جمعه اهواز گفت: توقع ما از اصناف و بازاری ها آن است که خودشان جلوی محتکران ایستاده و نگذارند نهضتی که با هزاران زحمت تأسیس و تا به اینجا رسیده به وسیله ۵۰ یا ۱۰۰ محتکر خبیث، دچار مشکل شود.

زعیم حوزه علمیه خوزستان از دولت خواست تا با محتکرانی که در پی ایجاد هرج و مرج، تزلزل نظام اسلامی، کمک به آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، برخورد کند همچنین بازاریان و اصناف نیز با برنامه ریزی به مقابله بپردازند و قوه قضائیه ورود کند.

آیت الله موسوی جزایری افزود: دستگاه قضا همچون کوه استوار مسأله احتکار را به پایان برساند و احکامی در حق احتکارکنندگان صادر کند.

وی به فعالیت وسایل خنک کننده در مناطق گرمسیر اشاره کرد و گفت: گرانی وسایل خنک کننده با توجه به وارداتی بودن یک معضل است و استدلال بازاری ها در آن است که دولت دلار، ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیارمان قرار نمی دهد و بناچار با دلار گرانتر وارد می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: اگر دولت چنین کاری کرده و به مناطق گرمسیر توجهی نداشته باشد، اقدامی بسیار بدی انجام داده است چرا که دولت قول داده تا دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را برای مصارف ضروری در اختیار تاجران قرار دهد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه کولر گازی نیاز مناطق گرمسیر است، ادامه داد: اگر دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار متولیان امر قرار نگرفته باشد یک خطای بسیار بزرگ از طرف رئیس بانک مرکزی و دولت واقع شده است اما اگر دولت به تاجران داده باشد و در عین حال شاهد گرانی چنین کالای اساسی باشیم، دولت باید با متخلفان برخورد کند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان گفت: دولت برای مقابله با گرانی کولر گازی، خود وارد کننده باشد و از طریق عرضه مستقیم، کالا به دست مردم برساند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه نباید مشکلات اقتصادی خدای ناخواسته به انقلاب اسلامی لطمه وارد کند، عنوان داشت: مقابله با چنین مشکلی نیازمند همیاری و همکاری دولت و ملت است.

وی به سالروز تخریب قبور ائمه در بقیع به دست وهابیت اشاره کرد و گفت: انگلیس خبیث در ساخت گروه ها و فرقه های منحرف برای ایجاد تفرقه در امت اسلام دست توانایی دارد که اخیر فرقه یمانی را ساخته است./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات