۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۶۹۰۹۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

مظلومیت شهید بهشتی جریانی بصیرت آفرین بود

امام جمعه مشهد گفت: در جریان انقلاب و نظام مظلومیت شهید بهشتی جریانی بصیرت آفرین بود که نوع برخورد با هر نیروی وابسته به رهبری و ولایت؛ توهین‌کردن، تهمت زدن، اهانت کردن و سمپاشی کردن علیه اوست و این جریان ادامه دارد.
علم‌الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به بحث شیطان‌شناسی و روش‌های وسوسه شیطان گفت: یکی از جریان‌های عملیاتی شیطان در قرآن استذلال آن است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اشتباهات و انحرافات ما در زندگی از یک لغزش شروع می‌شود، افزود: هیچ فردی جانی و قاتل از بطن مادر به دنیا نیامده است بلکه از انتخاب یک روش غلط دچار می‌شوند.

وی تصریح کرد: منشأ اشتباهات بزرگ از یک لغزش شروع می‌شود و به لغزش کشاندن همان وسوسه شیطان است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: کار شیطان در استذلال این است که جاده بنده‌ درستکار خدا را که بر سر دو راهی متوقف شده، عوض کند و مسیر زندگی‌اش را تغییر ‌دهد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: هیچ گناهی را صغیره ندانید چرا که هر گناه صغیره‌ای ممکن است موجب لغزش شود و مسیر زندگی انسان را تغییر دهد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع و سالگرد شهادت دکتربهشتی گفت: بین مظلومیت اهل بیت پیغمبر که نماد آن تخریب قبور ائمه است و مظلومیت بهشتی در نظام جمهوری اسلامی قدر مشترکی وجود دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مظلومیت اهل بیت پیغمبر نقطه بصیرت آفرینی دارد و تجربه این 14 قرنی را نشان می‌دهد که جریان‌های ناحق، طالب قدرت و ثروت و استکباری پشت مظلومیت آنهاست که برای اینکه این عناصر ناپاک به قدرت و ثروت برسند، اهل بیت پیغمبر را مورد ظلم قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: این نقطه بصیرت است که هر جریانی که بر علیه اهل بیت ظهور کرد، جریان کفر و استکبار و استعمار و دشمنی با اسلام و پیامبر است و امروز وهابیت نماینده استکبار جهانی و جنگ با اسلام و قرآن و توحید در دنیای اسلام شناخته شده است.

وی تصریح کرد: در جریان انقلاب و نظام هم مظلومیت شهید بهشتی جریانی بصیرت آفرین بود که نوع برخورد با هر نیروی وابسته به رهبری و ولایت، توهین‌کردن، تهمت زدن، اهانت کردن و سمپاشی کردن علیه اوست و این جریان ادامه دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مخالفین و خائنین دشمنان شهید بهشتی با تخریب به او ظلم کردند، گفت: آنها فکر کردند اگر او را تخریب کنند ولایت امام تضعیف می‌شود و برای همین شروع به تخریب، تهمت و هتک حرمت به این شهید مظلوم بدون کوچکترین دلیل را کردند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: این نوع برخورد برای مردم بصیرت‌آفرین است؛ عناصری که در قالب جریان‌های سیاسی، نخبه‌ها و افراد صاحب‌نظر و صاحب رسانه با هر حرکتی که به دفاع از ولایت و رهبری است، با ابزار و تهمت و تخریب روبرو می‌شوند، وابستگان جریان نفاق و خیانتی هستند که با شهید بهشتی آنگونه مقابله کردند.

وی تاکید کرد: نسل جوان روشن‌اندیش ما باید بصیرت را فرا بگیرد و شناخت را در مقابل نوع موضع‌گیری‌ها و حرکت‌ها تشخیص دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز در نظام با این مشکل روبرو هستیم که هرکس برخلاف میل عده‌ای و نظر جریان سیاسی موضعی گرفت و یا در خط حمایت از ولایت و نظام قرار گرفت به جای اینکه با گفتمان و استدلال با او روبرو شوند با فحش، دشنام، تهمت و ترویج دروغ مقابله می‌کنند و این همان حرکتی است که با شهید بهشتی انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگترین حرکت ارعاب و تروریستی، حیثیتی است، گفت: جامعه ما در فضای مجازی گرفتار امپراطوری رسانه‌ای شده است که منطق، اثبات و استدلال ندارد و در برابر جریان‌های مدافع نظام و ارزش‌های اسلام با تخریب و توهین مقابله می‌کند.

وی تصریح کرد: بر حسب بصیرت، مظلومیت شهید بهشتی را باید بر روی آینده‌‌ای شفاف از جریان‌‌های امروز قرار دهیم و آن این است که هر چه بر عمر نظام ما می‌گذرد و اقتدار نظام ما و دنیا اوج می‌گیرد، دشمنی دشمنان پیچیده‌تر می‌شود و برای همین نبرد رسانه‌ای و حرکت‌های فتنه‌ای منافقانه جایگزین میدان‌های نبرد شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به سرنوشت جریان‌های منافق کشور گفت: جریان منافقین که خطرناکترین جریان تروریستی دنیا شناخته شده است؛ بیش از 18 هزار نفر را کشت و قبل از اینکه اینگونه خطرناک شود، در حوزه نفاق، فتنه، تخریب و هتک حرمت چهره‌ها فعال بودند و وقتی که شکست خوردند به ترور فیزیکی رو آوردند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز هم جریان‌هایی که با همین ابزار با مدافعین نظام و انقلاب مقابله می‌کنند یقینا اگر شکست بخورند بعید نیست در آینده‌ای نزدیک وقتی ببینند به مطامع سیاسی و قدرت نمی‌رسند، به عنوان جلد دوم منافقین سابقه‌دار عمل می‌کنند و دست به جنایت‌ بزنند./۸۶۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات