۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۶۹۰۹۳
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه نمایندگان مجلس به رهنمودهای رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر نگاه عقلایی و واقع‌بینانه نمایندگان مجلس به رهنمودهای اخیر رهبری، گفت: تنها راه‌حل عمل به فرامین رهبری است چراکه ایشان فرمودند مجلس به دور از هیاهو و تهدیدات، به طور مستقل در مسائل پولشویی و تروریست اقدام به قانون‌گذاری کنند.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب است.

وی با بیان این‌که امام راحل از آیت‌الله بهشتی به عنوان یک ملت نام برده است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه به عنوان رکن رکین نظام، نقش مهمی در برقراری عدالت بر عهده دارد، کارآمدی قوه قضائیه عامل کارآمدی دیگر قواست و باید این مجموعه سالم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که قوه قضائیه باید انقلابی عمل کند، البته قوه قضائیه باید در رسیدگی به پرونده‌ها در عین دقت عمل، سرعت نیز به کارها بدهد چراکه کاهش اطاله دادرسی یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از دستگاه قضایی کشور است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: قبول داریم رسیدگی به پرونده‌ها، مراحل خاص خود را دارد ولی طول کشیدن آن از نظر مردم باعث لوث شدن قضیه می‌شود، برخورد با افراد فاسد و متخلف در جامعه، خواست خود مردم است، طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی مغایر با خواست ملت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداختن نمایندگان مجلس به موضوع FATF اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس به این موضوع دقت لازم داشته باشند و به وظیفه سنگینی که بر دوش خود داشتند، به درستی عمل کنند؛ این مسأله باید به دور از بازی های سیاسی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: مدتی است موضوع مبارزه با پولشویی و تامین هزینه تروریست مطرح شده که البته هفته گذشته نمایندگان تصمیم گرفتند تا موضوع و طرح آن دو ماه مسکوت بماند تا بتوانند در مورد آن با حوصله تصمیم بگیرند، رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب نیز بسیار راهگشا بود، به طوری که تکلیف ابهامات را مشخص کردند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: اگرچه منافع متعددی از موافقان این طرح و خطرات عدم تصویب معاهده FATF مطرح شد، اما نکته مهم و راهبردی این است که این معاهده ساخته و پرداخته نظام سلطه بوده و برای تامین منافع آنهاست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: روند ظالمانه FATF با محوریت سازمان‌های بین‌المللی اجرا می‌شود، البته کشورهای موافق با اینکه می‌دانند معاهده به ضرر آنهاست ولی از ترس زیر بار معاهده می‌روند، حتی اگر منافعی داشته باشد، اما به خاطر مبداء و منشاء‌اش، ظرفیت آن را دارد که تله‌ای برای نظام بوده و اختلال در مسیر ایجاد کند.

وی با تاکید بر نگاه عقلایی و واقع‌بینانه نمایندگان مجلس به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تنها راه‌حل عمل به فرامین رهبری است چراکه ایشان فرمودند مجلس به دور از هیاهو و تهدیدات، به طور مستقل در مسائل پولشویی و تروریست اقدام به قانون‌گذاری کنند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات