۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۶۹۰۹۲
آيت الله نمازي تأکید کرد؛

لزوم پرهیز جدی مسؤولان از خلق و خوی اشرافی

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اگر خلق و خوي اشرافي جزء سبك زندگي مسؤولان شود تبعات منفي آن پاياني نخواهد داشت.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان که در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان برگزار شد گفت: آمريكا كودكان خردسال پناه جوياني كه به طرف مرزهاي آمريكا در حركت بودند را از پدر و مادر خود جدا كرده و در قفس هاي بزرگي نگهداري مي كنند.

وي با اشاره به اينكه آمريكا براساس آمار منتشر شده، 2 هزار و 342 نفر كودك در قفس ها و به دور چشم پدر و مادر آنها نگهداري مي‌كند، اظهار داشت: اين جنايت ضد انساني آمريكا با اعتراضات جهاني روبرو شده است.

آيت الله نمازي همچنين خطر بزرگترين بحران انساني در يمن را يادآور شد و خاطرنشان کرد: در حمله چهارشنبه گذشته عربستان سعودي، امارات، رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي به مناطق مسكوني بندر الحديده يمن غير نظاميان زيادي به شهادت رسيدند و 600 هزار غير نظامي در منطقه الحديده يمن در معرض حملات هوايي و زميني قرار دارند.

وي در ادامه به فرازهايي از فرمايشات مهم رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان و هيات رئيسه و كاركنان مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: شما در سوگند نمايندگي متعهد مي شويد از مباني و دستاوردهاي انقلاب و نظام صيانت كنيد و عمل به اين سوگند جز با رفتار انقلابي ممكن نيست، مجلس شوراي اسلامي بايد انقلابي باشد و انقلابي بماند و عمل به اين سوگند به غير از رفتار انقلابي ممكن نيست. 

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه اگر خلق و خوي اشرافي جزء سبك زندگي ما شود تبعات منفي آن پاياني نخواهد داشت، ابراز داشت: رفتار عاقلانه و مدبرانه و مجاهدانه و مديريت جهادي و روحيه و انگيزه انقلابي و پرهيز از سفرهاي خارجي غير ضروري بايد در دستور كار باشد.

آيت الله نمازي گفت: رهنمودها و وصيت نامه سياسي و الهي امام و مواعظ و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در مجلس شوراي اسلامي بايد از حالت رهنمود و موعظه تبديل به قانون شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان به قوه مقننه پيشنهاد كرد رهنمودهاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب طي 30 سال گذشته به دولت هاي گذشته، قوه قضائيه، دانشگاه ها، دانشجويان، هيات هاي علمي و اساتيد، نيروهاي مسلح و رسانه ها به ويژه رسانه ملي را تبديل به قانون كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به فرارسيدن ششم تيرماه سالروز سوء قصد و ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب از سوی يكي از عناصر گروهك منافق فرقان در مسجد ابوذر تهران در سال 60، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب قصد داشتند با ترور بزرگان انقلاب مشعل فروزان انقلاب را خاموش كنند اما اراده خداوند اين چنين نبود.

وي افزود: دشمنان اسلام قصد داشتند نور خدا را خاموش كنند، اما چنين قدرتي نداشتند چرا كه اراده خداوند بر اين بود كه رهبر معظم انقلاب بماند و 8 سال بعد از ارتحال امام بر مسند امامت و رهبري انقلاب اسلامي تكيه بزند و اين در حالي بود كه خلأ رهبري بعد از امام احساس مي شد اما خداوند به وسيله اين مرد بزرگ خلأ رهبري انقلاب اسلامي و ملت ايران را برطرف كرد.

به گفته وي، خداوند ذهن و فكر نمايندگان خبرگان رهبري را به سمت و سوي رهبر معظم انقلاب هدايت كرد و با انتخاب رهبري تمامي توطئه هاي دشمنان اسلام خنثي شد و تحليل و تفسيرهاي دشمن نقش بر آب شد.

وي در ادامه حفظ ادامه حالات ماه مبارك رمضان بعد از پايان اين ماه و در طول ايام سال را مهم خواند و افزود: بعد از ماه مبارك رمضان نيز بايد مراقب باشيم و از هر گونه غيبت و تهمت و دروغ  خود داري كنيم.  

نماينده ولي فقيه در كاشان توفيق روزه داري، انس با قرآن، رواج فرهنگ تلاوت قرآن در بين نوجوانان و جوانان، دعاهاي شب ها و سحرهاي ماه رمضان، رواج فرهنگ افطاري ساده در سطح كشور، برگزاري مراسم گلريزان و آزادي بيش از يكهزار نفر از محكومين مالي و برگزاري مراسم شب هاي قدر را از جمله فضائل ماه مبارك رمضان دانست و بر حفظ دستاوردهاي ماه رمضان تأكيد كرد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات