۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۶۹۰۸۱
آیت الله موحدی کرمانی:

دشمنان با تمام توان برای ضربه به انقلاب به میدان آ‌مده اند| مذاکره با آ‌مریکا مشکلی را حل نمی کند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که دشمنان از همه امکانات خود برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند، بر ضرورت هوشیاری مسؤولان و مردم در شرایط حساس کنونی تأکید کرد.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) برگزار شد، موقعیت امروز انقلاب اسلامی را بسیار حساس خواند و گفت که این حساسیت را باید به خوبی درک کنیم و به دنبال درک حساسیت به وظایف سنگین خود آگاه باشیم.

وی با بیان این‌که موقعیت امروز مردم انقلابی ایران با دشمن موقعیت احزاب در زمان رسول خدا(ص) است، افزود: در یک مقطعی تمام دشمنان اسلام تصمیم گرفتند با هم به اسلام حمله کنند و ریشه آن را بخشکانند و حتی بسیاری از اهل کتاب را نیز با خود همراه کردند؛ امتحانی بسیار سخت متوجه مسلمانان شد و حتی بیماردلان گفتند که خدا و پیامبر ما را فریب دادند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام که علمدارش ایران انقلابی است با یک حمله گسترده از ناحیه دشمنان مواجه شده و همه با رهبری آمریکا دست به دست هم داده‌اند که به این انقلاب ضربه بزنند و آن را نابود کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی، ایرانی را که آنها بلعیده بودند از حلقومشان بیرون آورد بنابراین با این انقلاب و اسلام دشمن هستند و این دشمنی را باید به خوبی بشناسیم، افزود: آنها با ما دشمنی می‌کنند ما باید دشمن را به خوبی بشناسیم و مراقب باشیم که آنها ما را فریب ندهند.

وی در این زمینه یادآور شد: یک قلدر مقرور متکبر معتمد به نیروی جسمش به نام عمروبن عبدود به میدان آمد و گفت یک نفر به جنگ من بیاید که علی‌بن ابی‌طالب‌(ع) اعلام آمادگی کرد با او بجنگد، پیامبر‌(ص) فرمود این یک فرد معمولی نیست اما امیرمؤمنان‌(ع) پاسخ داد که من هم علی‌بن ابی‌طالب‌(ع) هستم و به جنگ رفت و عمر را به درک واصل کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این‌که دشمنان از همه امکانات خود برای له کردن و ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید حواسمان جمع باشد ابزاری که دشمنان تهیه کرده‌اند فراوان است، البته و خوشبختانه در برابر آن ابزارهای فراوان دشمن، مقام معظم رهبری در هر مقطعی سخنانی بیدارکننده به مردم و مسؤولان می‌فرمایند.

وی با اشاره به این‌که در مقام احصای توطئه‌ها، خیانت‌ها و ضربه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی نیست، گفت: آمریکا که ماهیت عنصر حاکم بر آن ظلم، ستم و جنایت است، از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند و ما امیدواریم که این قلدر امروز که همانند عمروبن عبدود به میدان آمده همانطور که علی آن زمان به میدان رفت و او را نابود کرد، علی زمان ما هم این عنصر را نابود کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: اشکال اصلی این ستمگران آن است که راه را گم کرده‌اند، هم کورند، هم کر هستند؛ نه می‌فهمند و نه می‌بینند. پندهای تاریخ را نمی‌بینند و به قرآن ایمان ندارند و نصایح آن را نمی‌شنوند فکر می‌کنند دنیا دست آنان است و می‌توانند مخالفان خود را نابود کنند این اشتباه آنان است اما قرآن می‌گوید ما دنیا را دست اینها نداده‌ایم و تدبیر عالم به دست اینها نیست.

وی با بیان این‌‌که خداوند می‌فرماید که نظام هستی بازیچه اهل باطل نیست، خاطرنشان کرد: کلمه حق بر جمله باطل حمله کرده و آن را نابود می‌کند و یک دفعه دنیا چشم باز می‌کند می‌بیند اثری از ظلم، ظالم و ستمگر وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: خداوند به ظالم مهلت می‌دهد شاید برگردد و توبه کند اما او به عکس از این مهلت‌ها سوء استفاده می‌کند و به تعبیر قرآن دست به کشتار و آدم‌کشی می‌زنند، به مردم مظلوم یمن و فلسطین حمله می‌کنند و ظلم را ادامه می‌دهند به امید این‌که بمانند در حالی که با همین ظلم‌ها حکومتشان نابود خواهد شد.

وی با بیان این‌که پیروزی وعده خداوند به کسانی است که مقاومت می‌کنند، اظهار داشت: ظاهربین‌ها می‌گویند با این وضع کار ما به پیش نمی‌رود غافل از این‌که دست پشت پرده پیروزی را برای مظلومان تدبیر کرده است و این مزد کسانی است که طاغوت را دشمن می‌دارند و به آن کفر می‌ورزند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کسانی که می‌گویند شاید بتوانیم با مذاکره با آمریکا مشکلات را حل کنیم، گفت: از آمریکا باید با تمام وجود متنفر و منزجر بود که او غیر از جنایت و ظلم و ستم عملی انجام نداده، به هیچ‌کدام از وعده‌هایش عمل نکرده و تنها دنبال منافع خود است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که اگر روحیه انزجار از آمریکا و ایادی آمریکا در ما باشد خداوند به داد ما می‌رسد، تصریح کرد: حساب ظواهر را نکنید که خداوند گاهی به صورت اعجاز به داد بندگانش رسید همانطور که قوم موسی‌(ع) را نجات داد.

وی خطاب به ترامپ رییس جمهور آمریکا با اشاره به این‌که حضرت زینب‌(س) در مجلس یزید فرمود که هرچه می‌توانی در ضربه زدن به ما و اهانت و جسارت به برادرم و اسرا تلاش کن اما بدان که زور تو به قدرت خدا نمی‌رسد، گفت: آقای ترامپ هرچه می‌خواهی ما را تحریم کن اما بدان که نتیجه تحریم رسوایی خود تو است./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات