۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۶۹۰۷۰
رییس ستاد بزرگداشت شهید مصطفی چمران:

شهید چمران هویت انقلابی و مقاومت اسلامی را جاودانه کرد

چمران با اشاره به برخی از خدمات شهید مصطفی چمران در دوران دفاع مقدس گفت: شهید چمران هویت انقلابی و مقاومت اسلامی و روحیه شجاعت ایرانی را به نمایش گذاشت و جاودانه کرد.
شهید چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران به بیان برخی از اقدامات وی در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: شهید چمران نخستین موشک ما را در جبهه جنگ آزمایش کرد و موشک‌های زیرآبی ساخت که از دور هدایت می‌شد.

وی ساخت خمپاره شصت را که در طول جنگ تحمیلی مورد استفاده رزمندگان قرار گرفت را ابتکار شهید چمران عنوان کرد و گفت: شهید چمران توانست ستاد جنگ‌های نامنظم را با همراهی مقام معظم رهبری در یک سازمان بسیج گونه شکل دهد به گونه‌ای که لرزه بر اندام دشمن انداخت.

رییس ستاد بزرگداشت شهید مصطفی چمران خاطرنشان کرد: این شهید والامقام از جوانان به ظاهر بی بندوبار، رزمندگانی شهادت‌طلب به وجود آورد و از اقشار مختلف مردم برای دفاع شهادت‌طلبانه استفاده کرد.

چمران خاطرنشان کرد: شهید چمران با ایستادن بر پای خود و متکی به نیروهای خود و با امکانات اندک با عشقی عمیق و خالصانه به شهادت، در نهایت در ظهر خونین روز ۳۱ خرداد عروس شهادت را در آغوش کرد و به ملکوت اعلی و خیل شهدا پیوست.

وی یادآور شد: شهید چمران هویت انقلابی و مقاومت اسلامی و روحیه شجاعت ایرانی را به نمایش گذاشت و جاودانه کرد برعکس کسانی که با نامه نوشتن به فلان کس هویت خود را با این نامه ذلت‌بار زیر پا می‌گذارند.

رییس پیشین شورای شهر تهران افزود: شهید چمران وقتی وارد لبنان شد به دوستان لبنانی خود گفت «ای شیعیان حسین(ع) من برای شما بشارتی عظیم به ارمغان آورده‌ام بشارتی که حلال همه مشکلات است. بشارتی که جبر تاریخ را در برابر اراده آهنین ما تسلیم می‌کند. بشارتی که راه بسته ما را به سوی آسمان‌ها می‌گشاید، بشارتی که خورشیدوار توفان ظلمت را محو و نابود و طاغوت‌ها را سرنگون می‌کند و فرشتگان بهشت سرود پیروزی سر می‌دهند، بشارت خیر و وصل به معشوق و این بشارت شهادت است».

«دوستانم من پیشاپیش ما پرچم شهادت را به دوش می‌کشم و هرکس که به راه حسین(ع) معتقد است می‌تواند که مرا دنبال کند. من تصمیم گرفته‌ام که در برابر اسرائیل بایستم حتی با مشت علیه توپ و تانک او بجنگم و با ایثار خون خود راه نجات شیعیان را بر صفحه تاریخ ترسیم کنم و به اسرائیل بفهمانم که برای همیشه در تاریخ رو سیاهش خواهیم کرد».

«من می‌جنگم و به ضرب گلوله به اسرائیل پاسخ خواهم داد و اینقدر خواهم جنگید تا به افتخار شهادت نائل آیم. من راه خود را یافته‌ام  و این بشارت بزرگ را به ارمغان آورده‌ام و مطمئن هستم که پیروزی و نجات شما نیست در پیروی راه حسین(ع) است و بس».

چمران تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی راه حسین(ع) را دنبال کردیم و پیروز شدیم، شیعیان و حزب الله لبنان راه حسین(ع) را دنبال کردند پیروز شدند، جهاد اسلامی و حماس راه امام حسین(ع) را دنبال کردند و پیروز شدند و مردم یمن هم امروز راه امام حسین(ع) را دنبال می‌کنند و ان شاءالله آن ها هم پیروز خواهند شد و روزی فرا برسد که با ظهور حضرت مهدی(عج) همه این پیروزی‌ها را جشن بگیریم./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات