۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۶۹۰۶۸
حجت الاسلام حدائق مطرح کرد؛

ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت، شگرد دشمن برای ضربه به جامعه

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: یکی از شگردهای امروز استکبار این است که در ارتباط بین مردم و روحانیت شکاف ایجاد کند و از این طریق به جامعه ضربه بزند.
مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله ایمانی از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا خدائق عضو جامعه روحانیت شیراز در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله ایمانی که از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمؤمنین برگزار شد، با بیان این که علما تنها رضایت الهی را مدنظر قرار می دهند، گفت: یک عالم حقیقی از هیچکس جز خداوند متعال نمی ترسد.

وی افزود: تبلیغ خلعت الهی برای انبی است و علما که ادامه دهنده راه انبیا هستند باید تبلیغ کنند، عالم موفق کسی است که مردمی بوده و در بین آن ها حضور داشته باشد، در دین بر ارتباط مردم با رهبران الهی بسیار تأکید شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که انسان باید همراه اهل بیت(ع) و رهبران الهی باشد، اظهار داشت: سبقت از اهل بیت طاهرین(ع) سبب ضلالت، عقب ماندن از آن ها سبب هلاکت و همراهی با این بزرگواران سبب سعادت انسان خواهد شد، بنابراین همراهی مردم با رهبران الهی مورد تأکید آیات و روایات است.

وی ادامه داد: یکی از شگردهای امروز استکبار این است که در ارتباط بین مردم و روحانیت شکاف ایجاد کند و از این طریق به جامعه ضربه بزند؛ از دیگر ویژگی های مبلغ خوب این است که خوبی ها و بدی های جامعه و افراد را با هم ببیند و از خوبی ها تجلیل کرده و برای بدی ها چاره اندیشی کند.

حجت الاسلام حدائق رمز موفقیت یک عالم دینی و مبلغ را داشتن تقوا و اخلاص دانست و ابراز داشت: نزول رحمت الهی و گشایش اقتصادی در گرو رعایت تقوا در جامعه است، تمام نابسامانی های اقتصادی و اجتمای ریشه در نابسامانی های اخلاقی و تقوایی دارد.

وی عنوان کرد: اگر مسؤولان برای تقویت فکر، اخلاق، اندیشه و معنویت در جامعه سرمایه گذاری کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و آثار آن در جامعه دیده می شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های مبلغان حقیقی این است که حضور آن ها سبب وحدت در جامعه و مردم شود نه این که تفرقه ایجاد کند، وجود یک مبلغ باید آرامش بخش باشد؛ هرچه تقرب انسان بیشتر باشد عداوت دشمنان نیز جدی تر خواهد بود، حضرت امام فرمود روزی که دشمنان سرسخت از ما تعریف کنند باید در مسیری که در پیش گرفته ایم تجدید نظر کنیم.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله ایمانی اضافه کرد: مرحوم آیت الله ایمانی از محضر بزرگان بهره گرفت و خدمات بسیار مهمی ارائه کرد، ایشان شخصیتی مخلص و دغدغه مند بود که خدمت به مردم را اصل می دانست؛ آیت الله ایمانی شخصیتی متواضع، با اخلاق، صبور، توانان و منظم بود./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات