۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۹۰۶۳
فروزنده در گفت وگو با رسا:

با تفکر لیبرالی نمی توان وضعیت اقتصاد را سامان داد| دولت برای حل مشکلات از ظرفیت مردم استفاده کند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی مشکلات اقتصادی را لاینحل ندانست و گفت: با تئوری‌های صددرصد لیبرال که معتقد به بازار آزاد است نمی‌توانیم به جایی برسیم و دولت باید اقتصاد را سیاستگذاری، هدایت و کنترل کند.
لطف الله فروزنده

لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که دولت باید اعتماد به نفس پیدا کند، گفت: دولت به ملت تعهد داده است و باید به آن ها عمل کند، هرچند ما جزو منتقدان دولت هستیم اما باور داریم که سکان کار در دست دولت است و باید به دولت کمک کرد که کار را جلو ببرد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: نمی‌توان پذیرفت که سایپا و ایران خودرو که دولت متولیشان است اینطور با بازار خودرو بازی کنند؛ نمی‌توان پذیرفت بانک مرکزی ارز تخصیص دهد تا ماشین‌های لوکس وارد شود؛ نمی‌توان پذیرفت که طلا را در بازار اینگونه شارژ کنند و بعد مدیریت نکنند که چه کسانی می‌خرند و چه کسانی رانت‌خواری می‌کنند.

فروزنده اراده قوی و برنامه قاطع را از دولت، بویژه شخص رییس جمهور و هیأت وزیران خواستار شد و افزود: اگر در بدنه دولت، کارشناسان و افرادی هستند که مانع حل مسائل اقتصادی هستند باید با آن‌ها برخورد کنند.

وی هیچ مسأله اقتصادی در کشور را لاینحل ندانست و ابراز داشت: همین نقدینگی که در اختیار مردم است با یک برنامه و سیاستگذاری درست به سمت تولید هدایت و مشکلات اقتصادی حل می‌شود؛ این مبالغی که به سمت طلا و مسکن می‌رود عموم مردم نیستند، این‌ها عده‌ای خاص هستند که نقدینگی را در اختیار دارند که باید شناسایی شود، اگر رانت‌خواری و فساد کرده‌اند برخورد شود؛ سیستم مالیاتی روی این افراد فعال شود تا این روند نادرست اصلاح شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ایران را در یک جنگ تمام عیار اقتصادی دانست و گفت: با تئوری‌های صد در صد لیبرال که معتقد به بازار آزاد است نمی‌توانیم به جایی برسیم؛ در جوامع غربی هم این مسائل پیگیری نمی‌شود؛ خودشان هم این را رعایت نمی‌کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که دولت باید اقتصاد را سیاستگذاری، هدایت و کنترل کند.

فروزنده درباره راهکارهایی که قوای سه گانه می‌توانند برای حل مسائل اقتصادی کشور داشته باشند، گفت: اگر تصمیماتی درست و قاطع اتخاذ شود قوه مقننه در قانون‌گذاری، قوه اجرایی کار اجرا و قوه قضائیه برخوردهای قضائی را انجام خواهد داد.

وی تأکید کرد: ظرفیتی را که رهبر معظم انقلاب برای حل مسائل اقتصادی مهیا کرده‌اند به مسؤولان این امکان را می‌دهد که در صورت هر گونه مشکل و بن‌بستی از ظرفیت رهبری استفاده کنند و مشکل را حل کنند؛ این سخنان رهبر معظم انقلاب فرمان رهبری بود، وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که تصمیم جدی بگیرند و پیش بروند مطمئناً یک ظرفیت جدی برای این مسؤولان فراهم خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تأکید کرد: اکنون با این فرمان و این ظرفیت، قوای سه گانه هیچ عذر و بهانه‌ای ندارند؛ اما مشخص است که متولی اصلی این کار دولت است؛ دولت باید وارد شود و از ظرفیت مجلس و قوه قضائیه و آحاد مردم استفاده کند، امروز تمام مردم آماده هستند که اگر دولت برنامه درستی را اجرا کند از کالای ایرانی حمایت کنند، خودشان به میدان بیایند و سرمایه‌هایشان را به میدان بیاورند.

فروزنده در پایان گفت: دولتمردان باید بدانند که به تنهایی نمی‌توانند مسائل و مشکلات را حل کنند، باید مردم را به میدان بیاورند که مشکلات اقتصادی را حل کنند، هشتاد میلیون نفر جمعیت ایران و دویست و هفتاد میلون نفر در اطراف ایران ظرفیت بالایی است که باید استفاده شود./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات