۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۶۹۰۶۱
حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی:

سید حسن نصرالله خود را شاگرد شهید چمران می‌داند

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه سید حسن نصرالله خود را شاگرد شهید چمران می‌داند، گفت: حزب الله میوه نهضتی بود که چمران در لبنان راه اندازی کرد.
حجت الاسلام تویسرکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، شب گذشته در مسجد غدیر درباره محبین اهل بیت(ع) گفت: درخشان‌ترین حادثه عالم وجود داستان بعثت پیامبراکرم(ص) است.

وی افزود: هیچ اتفاقی مهم‌تر، زیباتر و مبارک‌تر از بعثت نبوده و نخواهد بود، همه برکات برای بعثت است. یکی از موضوعاتی که بعد از بعثت رخ داد معرفی شخصیت‌های جذاب، کامل و بی نظیر اهل بیت(ع) بود بنابراین به هر میزان از عمر اسلام می‌گذشت مردم با این چهره‌ها که راس آنها حضرت علی(ع) قرار دارد بیشتر آشنا می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه قرآن کریم معرف این چهره‌ها به مردم است، اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت‌های پیامبراکرم(ص) معرفی همین چهره‌های برجسته، معصوم و پاک بود که کار به جایی رسید که فرمودند: من مزد رسالت نمی‌خواهم غیر از اینکه نسبت به خاندانم مودت داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان نسبت به اهل بیت(ع) به سه دسته تقسیم شدند، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: ای علی؛ حکایت تو در میان امت حکایت عیسی بن مریم است که مردم در برابر او سه فرقه شدند فرقه مومن که حواریون بودند، فرقه دیگر یهودیانی هستند که با ایشان دشمنی کردند و اما فرقه آخر کسانی‌اند که درباره ایشان غلو کردند و امت من به زودی نسبت به تو سه فرقه خواهند شد؛ امروز نیز مسلمانان در برابر اهل بیت(ع) سه گروه هستند که بیشترین مشکلات مسلمانان به خاطر آن دو گروه است.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه امروز مشکلات و مصیبت مسلمانان افراطی بیش از کسانی است که با اهل بیت(ع) دشمنی می‌ورزند، گفت: امروز وهابیت در زمره آن دسته افرادی هستند که اهل تفریط‌ند و نسبت به اهل بیت(ع) دشمنی می‌ورزند اما خطر اینان برای مسلمانان کمتر از افراطیون اهل غلو است غلات اهل بیت(ع) را خالق معرفی می‌کنند و طبق صریح روایات؛ این افراد بدترین مخلوقات خداوند هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: کسی که اهل غلو است به تصور اینکه محبان اهل بیت(ع) اهل نجات هستند از  انجام احکام الهی و دستورات دین سرباز می‌زنند.

وی درباره دشمنی افراطی وهابیت، گفت: اینان کسانی بودند که قبرستان بقیع را تخریب کردند عقبه این افراد به دوران پیامبراکرم(ص) باز می‌گردد بعد از رحلت ایشان 70 هزار امام جمعه امیرمومنان علی(ع) را سب می‌کردند و امروز داعش ادامه همان نسل معاویه هستند اینان قصد داشتند مشهد را تصاحب و حرم رضوی را ویران کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در خصوص شهید چمران، عنوان کرد: این شهید بزرگ هر لحظه برای مرگ آماده بودند و از همه قید و بندهای دنیوی خودش را آزاد کرده بود. ایشان اول کسی بودند که به لبنان رفتند و به مردم مظلوم لبنانی کمک کردند. حزب الله میوه فکر ایشان است سید حسن می‌گوید: من افتخار می‌کنم شاگرد شهید چمران هستم.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج در پایان خاطرنشان کرد: پیروزی از آن مومنان و محبان اهل بیت(ع) است و به طور قطع عاقبت برای دو جریان دیگر افراطیون و غلات پیروزی نیست./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات