۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۶۹۰۵۷

نسخه الکترونیکی کتاب «عقلانیت و دین» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «عقلانیت و دین» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
کتاب «عقلانیت و دین»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «عقلانیت و دین» اظهار داشت: راجرتریگ از اندیشمندانی است که هم در عقلانیت علم و هم در عقلانیت دین قلم زده و معتقد است که همان گونه که علم‌زدگی دوران مدرن به زیان دین تمام شد، علم‌ستیزی پست‌مدرنیسم هم که با نسبی‌گرایی آمیخته است ابزاری برای دفاع عقلانی از دین نخواهد بود. او که اساس کار خود را مخالفت با نسبی گرایی و تأکید بر پیوند میان عقلانیت و واقعیت قرار داد، معتقد است که ادعاهای دین را باید ادعاهای ناظر به واقع دانست که شایسته ارزیابی عقلی هستند و از این رو به فضای عقلی مناسبی  برای این منظور نیاز دارند.

وی گفت: در اندیشه تریگ، نسبی‌گرایی و ادعای بی‌کفایتی عقل انسانی نه برای علم مفید است و نه برای دین؛ بسیاری از انتفاداتی که بر عقلانیت یک طرف وارد می شوند بر عقلانیت طرف دیگر نیز وارد می شوند. پس، علم و دین در دفاع از عقلانیت باید متحد با یکدیگر باشند نه رقیب هم.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «عقلانیت و دین» پرداخت و گفت: این کتاب نوشته  راجر تریگ و ترجمه حسن قنبری است که در پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: کتاب «عقلانیت و دین» با 383 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 150000 ریال در سال 1386 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 37000 ریال منتشر کرده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./۸۲۲۳۰۳/ش

ارسال نظرات