۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۹۰۴۹
آیت الله اعرافی:

صداوسیما تاثیر بسزایی در حفظ و تبیین دستاوردهای انقلاب دارد

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینكه رسانه ملی تاثیر بسزایی در دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد، از آمادگی حوزه های علمیه برای هم اندیشی و هم افزایی با رسانه ملی خبر داد.
آیت الله اعرافی در دیدار علی عسکری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه در دیدار عبدالعلی علی عسکری با بیان اینكه رسانه ملی تاثیر بسزایی در دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد، گفت: همه باید قدردان خدمات رسانه ملی در گسترش پیام انقلاب اسلامی، معارف و ارزش های دینی باشیم.

رییس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به جایگاه و منزلت شهر مقدس قم و نیز سرمایه های عظیم فكری و معرفتی این شهر اشاره و تصریح كرد: طلبه های بسیاری در شهر مقدس قم از تمام شهرهای ایران و نیز 130 كشور جهان حضور دارند كه اكثر آنها جزو نخبگان و استعدادهای برتر به شمار می روند.

مدیرحوزه های علمیه  با اشاره به این كه 50 هزار نفر از 130 كشور جهان در حال تحصیل در جامعه المصطفی العالمیه هستند، خاطرنشان كرد: در این دانشگاه بالغ بر 200 رشته و گرایش در مجموعه نهادهای حوزوی ارائه می شود كه بیش از 10 هزار استاد و پژوهشگر در این عرصه های علم فعالیت و قلم فرسایی می كنند.

آیت الله اعرافی، جمع اوری محصول علوم انسانی با نگاه اسلامی را از برجسته ترین فعالیت های مراكز دینی شهر مقدس قم دانست و یادآور شد: بیش از 300 مجموعه و نهاد در شهر قم فعالیت می كنند و بیش از صد مجله به عنوان مجلات حوزوی، مجوزهای خود را اخذ كرده اند و می توان از محتوای آنان بهره برد.

مدیرحوزه های علمیه  با تأكید بر این كه شهر مقدس قم در ایران و جهان تاثیرگزار است، خاطرنشان كرد: حوزه های علمیه به معنای نو و جدید ان چند سالی است كه به حوزه رسانه ورود كرده اند و باید گفت كه رسانه به معنای كهن آن در ذات حوزه های علمیه، نهفته شده است.

آیت الله اعرافی، نقش آفرینی دانش آموختگان جامعه المصطفی در 300 انجمن علمی و فرهنگی و راه اندازی شبكه های مختلف فرهنگی و رسانه ای را یكی از دستاوردهای ارزشمند این دانشگاه عنوان كرد و یادآور شد: در دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه، بر اساس منشور روحانیت و اسناد بالادستی، حوزه باید بتواند خود را در فضای مجازی و رسانه، بازسازی و باز آفرینی كند و در طراحی رشته ها و دوره های مهارتی مرتبط، گام های مستحكمی بردارد.

مدیرحوزه های علمیه ، بازنمایی اندیشه حوزه در فضای رسانه و فضای مجازی را یكی از تاكیدات برنامه ای حوزه های علمیه برشمرد و ابراز داشت: حوزه های علمیه آماده هم اندیشی و هم افزایی با رسانه ملی هستند.

آیت الله اعرافی تصریح كرد: به عنوان مدیر حوزه و مجموعه نهادهای مدیریتی آن، آماده هستیم تا ضمن تبیین انتظارات و توقعات خود، هم افزایی های هدفمند و تاثیرگذار با رسانه ملی را پیگیری كنیم.

همچنین رییس رسانه ملی در این دیدار با بیان اینكه بر اساس آخرین نظرسنجی مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسیما در ماه رمضان امسال بیش از 32درصد مخاطبان پخش زنده قرائت های ترتیل قرآن كریم را از شبكه های رادیویی و تلویزیونی دنبال می كردند خاطرنشان كرد: رسانه ملی اهتمام ویژه ای به پوشش مناسك اسلامی دارد و تمام این برنامه ها به صورت زنده پوشش داده می شوند تا مخاطبان داخلی و خارجی در دوردست ترین نقاط دنیا هم بتوانند از قرآن كریم و معارف اسلامی بهره كافی را ببرند.

رییس رسانه ملی با تاكید بر اینكه صداوسیما حداكثر تلاش خود را می كند تا اسلام و معنویت را گسترش دهد تصریح كرد: با توجه به تهاجم گسترده رسانه ها نسبت به گذشته باید از ارزش های اسلامی حفاظت كرد و بر همین اساس در تمام شبكه های رادیویی و تلویزیونی داخلی و برون مرزی به تولید مطالب و محتوای دقیق دین و اخلاق توجه ویژه داریم و برای این كار از سخنرانان درجه یك و مسلط استفاده می كنیم.

وی افزود: امروز به واسطه دارا بودن شبكه های پر مخاطب رادیویی و تلویزیونی برون مرزی از جمله رادیو اینترنتی «هوسا» در نقاط دوردست دنیا از جمله آمریكای لاتین، قرآن كریم و معارف اسلامی را تبلیغ می كنیم و مركز مدیریت حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی با تربیت نیروهای مومن و انقلابی می تواند در این مسیر یاریگر رسانه ملی باشد.

علی عسكری با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد شهر مقدس قم و تربیت طلاب در حوزه های علمیه گفت: باید پایه های یك حركت بلندمدت برای گسترس معارف اسلامی با استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و جامعه المصطفی گذاشته شود.

رییس رسانه ملی با تاكید بر اینكه باید كسانی را كه بتوانند موضوعات معرفتی را به بهترین وجه به مخاطبان ارائه نمایند، تربیت كنیم تصریح كرد: به رغم كارشكنی های دشمنان، با تلاش های مركز مدیریت حوزه های علمیه و جامعه المصطفی، شجره طیبه قرآن كریم و معارف اسلامی در شهر قم برای تربیت نیروهای فرهیخته و اثرگذار، هر روز رشد می كند و امیدوارم كه در تربیت طلاب موفق و اثرگذار موفق باشید.

وی با اشاره به اینكه با همكاری جامعه المصطفی می توان نهضت رسانه ای را در عرصه های بین المللی ایجاد كرد افزود: برای تربیت انسان های رسانه ای باید كارگاه های دانش افزایی مختلفی را با رویكردهای متنوع برنامه ریزی و عملیاتی كرد.

علی عسكری با بیان این كه حوزه های علمیه پایه گسترش اسلام و مبانی اهل بیتی است، خاطرنشان كرد: در عصر كنونی شهر مقدس قم كانون اندیشه الهی و از مهمترین پایگاه های نشر مبانی دینی و الهی به شمار می رود.

رییس رسانه ملی عنصر انسان و نوع ارائه محتوای ارزشمند را از مهمترین پایه های انتقال معارف دانست و یادآور شد: آشنایی با مهارت های انتقال محتوا از مهمترین نیازهای كنونی رسانه ملی به شمار می رود و باید در این زمینه همكاری ویژه با حوزه علمیه داشته باشیم. باید قدردان خدمات رسانه ملی باشیم./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات