۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۶۸۹۸۴
مدیر کل ارشاد استان قم مطرح کرد؛

میزبانی استان قم در نخستین جشنواره سرود رضوی

حسینی کاشانی با بیان این‌که استان قم در نخستین جشنواره سرود رضوی در مجموع جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)میزبان است، گفت: مجموع سرودهای اعلام شده در موضوعات امام موسی کاظم، امام رضا، شاه چراغ(ع) و حضرت معصومه(س) است که در دهه کرامت برگزار می‌شود.
سید موسی حسینی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در جلسه شورای اقامه نماز استان قم به میزبانی جامعه ‌المصطفی که ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز جامعة المصطفی برگزار شد، با اشاره به امتیازهای فعالیت در عرصه نماز اظهار داشت: پرداخت رسانه‌ها به بحث نماز سبب افزایش یارانه آنها تا تا سه برابر می‌شود.

کتاب‌هایی با موضوعات نماز، مورد حمایت اداره ارشاد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: همچنین کتاب‌هایی که در زمینه نماز نگاشته و آماده شده باشد، برای حمایت قبل و بعد از چاپ اعلام آمادگی می‌شود، تاکنون نیز از کتاب‌هایی که در زمینه نماز چاپ می‌شدند، حمایت شده، اما از کتاب‌های شاخصی که در زمینه نماز نوشته شود، حمایت خرید بعد از چاپ هم به طور ویژه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سرود رضوی در قم مطرح کرد: نکته بعدی میزبانی استان قم در نخستین جشنواره سرود رضوی در مجموع جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)است که مجموع سرودهای اعلام شده در موضوعات امام موسی کاظم، امام رضا، شاه چراغ(ع) و حضرت معصومه(س) است.

برگزاری جشنواره سرود رضوی در قم

حسینی کاشانی اضافه کرد: بخش ویژه دیگر جشنواره سرود رضوی، نماز است و تاکنون بالغ بر 80 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که تا آخر این ماه و در دهه کرامت این جشنواره برگزار خواهد شد و نفرات برتر جشنواره شناخته خواهند شد.

وی با بیان این‌که می‌توان دستورالعمل جامع نماز برای استان را تدوین کرد، گفت: با تدوین این دستورالعمل وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه اقامه نماز مشخص می‌شود که این امر را می‌توان در شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد تا بعد از تأیید استاندار محترم  به‌عنوان یک مصوبه به سایر دستگاه‌ها ابلاغ شود تا شاخصی ایجاد شود که هم ادارات وظایف خود را برای عملیاتی کردن برنامه‌ها بدانند و هم قابل ارزیابی باشند.

لزوم تخصیص مکانی مستقل برای خانه نماز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: در حال حاضر کارهای خوبی توسط ستاد اقامه نماز انجام می‌شود، اما اگر این دستورالعمل تدوین و پروسه آن دنبال شود، محکم‌تر می‌توان کار را پی‌گیری کرد.

وی در پایان ابراز داشت: در بحث خانه نماز هم بایستی مکانی مستقل را به این امر اختصاص داد، اما در صورت فراهم نشدن آن، اداره فرهنگ و ارشاد آماده ارائه کمک‌های لازم به ستاد اقامه نماز است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات