۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۶۸۹۸۳
مدیر مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر تأکید کرد؛

ضرورت رصد و مقابله با جریان های انحرافی در حوزه

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که یکی از اهداف مهم دشمن ایجاد انحراف در مسیر انقلاب است و با کمرنگ کردن تفکر و نگاه انقلابی این هدف را دنبال می کند، گفت: حوزه علمیه به عنوان مرکز پرورش نخبگان و دانشمندان دینی همواره باید مهد انقلابی گری باقی بماند.
مدیر مدرسه علمیه امام عی ساری

حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، انقلابی گری را مهم ترین شاخصه حوزه علمیه دانست و گفت: حوزه علمیه مهد انقلاب و پایگاه اصلی شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه هیچ گاه نمی تواند نسبت به حال و آینده نظام و انقلاب بی تفاوت باشد، افزود: موفقیت و پیشرفت حوزه های علمیه با داشتن نگاه، فکر و عمل انقلابی عجین شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تفکر و نگاه انقلابی لحظه ای نمی تواند از متن حوزه های علمیه فاصله بگیرد، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند اگر می خواهیم نظام و انقلاب اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند، حوزه علمیه باید انقلاب بماند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که یکی از اهداف مهم دشمن ایجاد انحراف در مسیر انقلاب است و با کمرنگ کردن تفکر و نگاه انقلابی این هدف را دنبال می کنند، بیان داشت: حوزه علمیه به عنوان مرکز پرورش نخبگان و دانشمندان دینی همواره باید مهد انقلابی گری باقی بماند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که دشمن برای تضعیف اصل نظام و انقلاب، مراکز حساس و محوری نظام را هدف توطئه های خود قرار داده است، گفت: حوزه علمیه به عنوان مرجع فکری، سیاسی و عقیدتی جامعه اسلامی همواره مورد هجوم دشمنان داخلی و خارجی بوده است که باید در این خصوص بسیار هوشیارانه عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به تحرک جریان های منحرف در حوزه بر ضرورت حفظ هوشیاری حوزویان نسبت به این جریان های خطرناک و تلاش در جهت مقابله با این جریان ها تأکید کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که این جریان های انحرافی به شیوه های مختلفی به دنبال نفوذ در متن حوزه هستند، بیان داشت: نباید به این گونه جریان ها اجازه تحرک داد چون هدف اصلی آنها زدودن هویت انقلابی مراکز حوزوی به منظور نفوذ در داخل است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که حوزه علمیه در شکل گیری و پیروزی نهضت انقلاب اسلامی همواره پیشگام بوده است، گفت: این نهاد انقلابی همواره پشتیبان و حامی اصلی نظام اسلامی در چهار دهه اخیر بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از وظایف مهم حوزه انقلابی تبیین مؤلفه ها و شاخصه های انقلابی برای جامعه است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه به عنوان مرجع فکری جامعه نقش محوری در ایجاد هماهنگی سایر مراکز فرهنگی، علمی و دینی با معیارهای انقلابی گری دارد.

وی از حوزه های علمیه به عنوان ستون انقلاب اسلامی یاد کرد و با اشاره به این که دوام و قوام این انقلاب به نگاه و عمل انقلابی حوزه های علمیه است، تصریح کرد: انقلابی بودن حوزه علمیه به عنوان مرکزی که رسالت پرورش نهال فقاهت برای آینده نظام دینی را عهده دار است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که رسالت مهم حفظ دین در طول تاریخ بر عهده حوزه و روحانیت بوده است، افزود: امروز نیز حوزه تنها مرکزی است که وظیفه حفظ و تقویت روحیه دینی و انقلابی مردم را عهده دار است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر از حوزه علمیه به عنوان خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی و مرکز پرورش مروجان و مبلغان دین و انقلاب است، تصریح کرد: اگر حوزه نبود امروز نظام اسلامی به جایگاه واقعی خود دست پیدا نمی کرد.

وی با بیان این که رسالت امروز حوزه تنها توجه به داخل نیست بلکه نقشی محوری در گسترش و جهانی سازی دین و گفتمان انقلاب بر عهده دارد، گفت: به همین دلیل ضرورت توجه و گسترش نگاه و عمل انقلابی در این مراکز بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه باید در کنار رسالت تربیت و پرورش طلبه در دفاع از انقلاب و دستاوردهای نظام همواره پیشگام باشد، بیان داشت: حوزه اتاق فکر انقلاب و نظام اسلامی در برابر توطئه های دشمنان و بدخواهان است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات