۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۶۸۹۸۰
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ازدواج ساده، آگاهانه و به‌هنگام مورد تأکید مبانی دین است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأکید بر این‌که تجمل‌گرایی در سنت حسنه ازدواج از نگاه اسلام مذموم است، گفت: ازدواج ساده، آگاهانه و به‌هنگام مورد تأکید مبانی دین است.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام یوسف خیری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در مراسم ازدواج دانشجویی این مرکز آموزش عالی با تأکید بر این‌که سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت بهترین الگو برای زندگی سعادتمند است، اظهار داشت: بزرگان دین در سراسر زندگی مشترک ساده‌زیست و اخلاق‌مدار بودند.

وی با تأکید بر این‌که تجمل‌گرایی در سنت حسنه ازدواج از نگاه اسلام مذموم است، گفت: ازدواج ساده، آگاهانه و به‌هنگام مورد تأکید مبانی دین است؛ متأسفانه فرهنگ و سبک زندگی غربی گریبان بسیاری از خانواده های ایرانی را گرفته و همین مسأله منجر به سخت‌گیری والدین در ازدواج فرزندان شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اهمیت ازدواج های دانشجویی تصریح کرد: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین ازدواج ها آسان ترین آنها است، ازدواج های دانشجویی نیز جزو ازدواج های ساده و بی تکلف و البته به دور از تشریفات و تجمل‌گرایی‌های بیهوده و غلط است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیست و یکمین مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی همزمان با دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال ۱۱۰ زوج جوان دانشجو زندگی مشترک خود را آغاز می کنند که هدایایی از جمله سفر به مشهد مقدس، هدیه نقدی و لوازم خانگی از سوی دفتر نهاد رهبری به زوج‌ها اهدا شد.

حجت الاسلام خیری با بیان اینکه مهریه ۱۰ زوج  از دانشجویان کمتر از ۱۴ سکه بهار آزادی بوده است، افزود: در کنار هدایای در نظر گرفته شده برای سایر زوجین، هدیه ویژه دیگری نیز برای زوجینی که مهریه آنها ۱۴ سکه و یا پایین تر است، در نظر گرفتیم که به آنان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش میزان ازدواج دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته، گفت: اگر تعداد زوج‌ها را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم نزدیک به ۲۵ درصد افزایش ‌یافته است، با این توضیح که مراسم ازدواج دانشجویی از سال ۷۲ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز هر ساله برگزار شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان خواستار توجه خانواده‌ها به مسأله ازدواج جوانان شد و گفت: متأسفانه منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و مخاطرات اخلاقی در جامعه ریشه در عدم تربیت دینی و بی‌توجهی به نیازهای عاطفی، روحی و روانی جوانان دارد./935/د103/ب1

ارسال نظرات