۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۶۸۹۷۸
در نشست خبری؛

فعالیت های ستاد اقامه نماز قم تشریح شد

خامه‌یار با اشاره به برنامه های ستاد اقامه نماز قم، گفت: در برنامه‌ها و سال‌های اخیر کارهای بزرگی در زمینه نماز انجام شده است.
اولین شورای اقامه نماز استان قم در سال ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه‌یار مدیر ستاد اقامه نماز قم، در جلسه شورای اقامه نماز استان قم به میزبانی مرکز جامعه‌المصطفی که ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعة المصطفی برگزار شد، با اشاره به برنامه ستاد اقامه نماز اظهار داشت: در برنامه‌ها و سال‌های اخیر کارهای بزرگی در زمینه نماز انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر قم شاهد ایجاد نمازخانه‌های بزرگ و خوبی در استانداری، جهاد کشاورزی، تعاون و کار، بانک کشاورزی و مسکن، شهرسازی، شرکت نفت و گاز، تبلیغات اسلامی، صدا وسیما، کمیته امداد، اقتصاد و دارایی، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، دیوان محاسبات، نیروگاه فردو، دانشگاه قم، دانشگاه آزاد اسلامی، حضرت معصومه، فارابی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و... بوده است.

مدیر ستاد اقامه نماز قم با بیان این‌که این نمازخانه‌ها از نظم خوبی برخوردار است، گفت: با ورود به هر اداره و سازمانی احساس می‌شود که یک شعبه اقامه نماز در آن‌جا وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: در همه این نهادها، دو دستگاه‌ از ویژگی خاصی برخوردار است؛ نخست اداره امور خیریه و اوقاف که در سال‌های اخیر ستاد اقامه نماز را یاری کرده‌اند و در تمام امام‌زاده‌ها دو ر ورودی‌های شهر و هرجایی که برای نماز جماعت قابلیت دارد، کمک شده است و همین‌طور در ایام خاص مانند سوگواری‌ها و اعیاد، نماز جماعت مضاعفی را دارد.

خامه‌ یار ادامه داد: یکی از این امام‌زاده‌ها، امام‌زاده معصوم(ع) است که نماز جماعت آن با برخی از اماکن مقدس مانند حرم و مسجد جمکران برابری می‌کند.

وی مطرح کرد: در زندان‌ها، چیزی حدود 30 نماز جماعت برگزار می‌شود، در ماه مبارک رمضان حدود 50 روحانی مستقر در زندان‌ها تبلیغ کرده و احکام می‌گفتند.

مدیر ستاد اقامه نماز قم با بیان این‌که شورای تأمین استان و شهرستان راجع به مناسبت‌های شب‌های خاص تشکیل جلسه داده و نتایج فرهنگ‌سازی آن اکنون قابل مشاهده است، گفت: به طوری‌که با کمک و درایت همکاران در شورای تأمین استان، نیروهای انتظامی، سپاه و دیگر دوستان در ظهر‌های تاسوعا و عاشورا و دیگر مناسبات خاص سکوت محض برقرار می‌شود تا نماز جماعت اقامه شود.

وی با اشاره به عملکرد نهادهای مختلف استان قم در کمک به اقامه نماز بیان کرد: عملکرد شهرداری در سال جاری قابل توجه است، چراکه در ایام نوروز امسال نماز جماعت ظهر، عصر، مغرب و عشاء در تمام پارک‌ها، بوستان‌ها و توقف‌گاه‌ها برقرار بود که تجهیز نمازخانه‌ها امری قابل تقدیر است.

خامه ‌یار افزود: در فضای مجازی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای مشترکی انجام و همایش‌های مختلفی برگزار شده است و سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد قم نیز همین گونه با ستاد اقامه نماز همکاری کرده است./876/پ202/ب1

ارسال نظرات