۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۶۸۹۶۷

همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» چهاردهم مرداد سال جاری در سالن استاد شهریار تبریز برگزار خواهد شد.
مشروطه

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، ‌احسان شاکری، رییس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: همایش بین المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» همزمان با رویداد تاریخی تبریز 2018 با همکاری سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی و با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: تبریز مشروطه خواهی ایرانیان و نظام اعتقادی و سیاسی شیعه، تبریز و زمینه‌های فکری و نظری مشروطه خواهی در ایران، هنر، معماری و فضاهای شهری و ادبیات در مکتب تبریز، تبریز و آینده مشروطه خواهی ایرانیان، جامعه شناسی سیاسی و اقتصادی تبریز در عصر مشروطه خواهی از جمله محورهای این همایش هستند.

به گفته شاکری؛ تبریز انقلاب مشروطه و تکوین دولت مدرن و نهادهای جدید سیاسی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه و تبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، مکتب تبریز و خود آگاهی تاریخی ایرانیان و مساله نفوذ و انحراف در مشروطه خواهی تبریز از دیگر جمله محورهای این همایش است.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مشروطه خواهی تبریز و زایش حقوق مدنی و شهروندی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه در نهضت مشروطیت ایران، رسائل سیاسی رجال آذربایجان و تبریز در مشروطیت، جایگاه تاریخی آذربایجان و تبریز قبل و بعد از مشروطه، مجادلات و مناقشات نظری درباره مکتب تبریز در حرکت مشروطه خواهی و نقش مشروطیت در پیدایش و جریان‌سازی هویت انقلاب اسلامی ایران، نقش زنان آذربایجان و تبریز در انقلاب مشروطه، آرمان شهر مشروطه در آثار نویسندگان آذربایجان و محورهای آزاد و مرتبط با عنوان همایش را از دیگر محورهای همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران عنوان کرد.

دبیر همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران افزود: همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه متشکل از 5 کمیته علمی، اجرایی، داوری، رسانه و هنر و دکتر جوانپور رئیس این همایش بین المللی است.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات 15 تیر و زمان برگزاری همایش 14 مرداد سال جاری است و مقالات پذیرفته شده در این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت همایش به آدرس mashroteh.com مراجعه کنند./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات