۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۶۸۹۶۳
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری مطرح کرد؛

ضرورت تربیت و پرورش طلاب رسانه ای| سواد رسانه ای در حوزه تقویت شود

حجت الاسلام زارع با اشاره به گسترش روز افزون فضای مجازی بر ضرورت آشنایی دقیق طلاب با این فضا تأکید کرد و گفت: طلاب می توانند از ظرفیت بالای فضای مجازی در جهت تبیین و ترویج مفاهیم دینی بهره گیرند.
مدیر سفیران هدایت ساری

حجت الاسلام زین العابدین زارع، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری بر ضرورت تربیت و پرورش طلاب رسانه ای تأکید کرد.

وی با بیان این که امروز حوزویان به عنوان مرجع فکری و دینی جامعه باید با مبانی رسانه ای آشنا شوند، افزود: امروز طلاب و روحانیان برای موفقیت در انتقال مفاهیم دینی باید به سواد رسانه ای نیز مجهز باشد.

حجت الاسلام زارع رسانه را بهترین ظرفیت‌ها در تبلیغ دین معرفی کرد و با بیان این که متأسفانه به دلایل مختلفی تاکنون به این بخش در حوزه توجه نشده است، افزود: حوزه می تواند در کنار تربیت و پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی، طلابی با سواد رسانه ای بالا به منظور آشنایی با فضای موجود تربیت کند.

وی با بیان این که حوزه می تواند با پرورش و تربیت طلاب رسانه ای بسیاری از نیازهای مجموعه های فرهنگی و رسانه ای کشور و حتی جهان اسلام را تأمین کند، افزود: حوزه ظرفیت بسیار مناسبی برای ورود به این بخش دارد که می تواند اثرات مطلوبی نیز با خود به همراه داشته باشد.    

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهارت آموزی یکی از نیازهای مهم طلاب جوان است که باید در حوزه مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: یکی از این مهارت های لازم آشنایی با مبانی رسانه ای است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با تأکید بر این که امروز نیاز حضور کاربردی و اثرگذار طلاب در فضای رسانه ای هستیم، تصریح کرد: این حضور مستمر طلاب می تواند موجب انتقال پیام دین به صورت فراگیر در جامعه شود.

وی با اشاره به گسترش روز افزون فضای مجازی بر ضرورت آشنایی دقیق طلاب با این فضا تأکید کرد و گفت: طلاب جوان می توانند از ظرفیت بالای فضای مجازی در جهت تبیین و ترویج مفاهیم دینی بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزویان برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه نیازمند تجلیل فضای موجود هستند و این امر با اشراف نسبت به شرایط موجود محقق می شود، خاطرنشان کرد: حضور اثرگذار حوزه در فضای رسانه‌ای نیازمند تربیت نیروهای خلاق و توانمند در این عرصه است.

حجت الاسلام زارع با بیان این که طلاب باید از ظرفیت های روز و ابزارهای نوین رسانه در جهت انتقال آموخته های خود به جامعه استفاده کنند، تصریح کرد: با توجه به سرعت افزایش اطلاعات و ارتباطات در جامعه آشنایی طلاب به مروجان دین بسیار ضروری است.

وی با اشاره به این که شبکه های اجتماعی در کنار آسیب های احتمالی که می توانند برای جامعه در پی داشته باشند، در عین حال می توانند یک ظرفیت مناسب برای تبلیغ دین محسوب شوند، خاطرنشان کرد: طلاب نباید از ظرفیت این شبکه های اجتماعی به منظور تبیین مفاهیم دینی غافل شوند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری بر ضرورت تولید محتوای مناسب دینی برای این شبکه های اجتماعی از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: طلاب و حوزویان باید با دادن خوراک های دینی به جامعه از گسترش محتوای ضد دینی و اسلامی در شبکه های اجتماعی جلوگیری کنند.

وی با بیان این که متأسفانه امروز شبکه های اجتماعی به محلی امن برای تبلیغ علیه دین، نظام و همچنین تزریق ناامیدی در جامعه تبدیل شده است، بیان داشت: طلاب و حوزویان نباید نسبت به این مسأله بی تفاوت باشند و باید با هوشمندی و تبلیغ صحیح این توطئه دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام زارع با تأکید براین که رسانه های ما باید به مکانی برای امید آفرینی برای نظام اسلامی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی رسانه ها در عمل به پیاده نظام دشمن تبدیل شده اند و به صورت علنی علیه انقلاب و دستاوردهای آن تبلیغ می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسأله دانش آفزایی رسانه ای طلاب باید بیش از پیش مورد توجه مدارس علمیه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جامعه که رسانه ها نقش محوری در جریان سازی بر عهده دارند تشویق طلاب برای حضور در میدان دانش افزایی رسانه ای بیش از پیش ضروری است.

حجت الاسلام زارع با تأکید بر این که مسأله سواد رسانه ای طلاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: متأسفانه حوزه های علمیه علیرغم اهمیت این بخش هنوز نسبت به این موضوع بیگانه هستند.

وی با بیان این که مدارس علمیه می توانند مهارت های لازم رسانه ای را در کنار موضوعات علمی، آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت های خوبی در این خصوص در مدارس علمیه وجود دارند که نیازمند شناسایی و استعدادیابی است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات