۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۶۸۹۲۶
رهبر تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد اتاق فکر برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمن

رییس دانشگاه آزاد گفت: دشمن به دنبال تضعیف قدرت اقتصادی ایران است و امروز معیشت مردم را هدف قرار داده بنابراین باید اتاق فکری ایجاد شود تا در این زمینه تصمیم گیری کند که سازمان بسیج اساتید نقش موثری در این زمینه دارد.
فرهادی

به گزارش خبرگزاری رسا، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی در همایش بسیج اساتید این دانشگاه با بیان اینکه شهید چمران در دل کفر و در آمریکا تحصیل کرد اما هرگز وابسته آنجا نشد و روحیه خدمت به مردم را در خود تقویت کرد، گفت: شهید چمران یک انسان به تمام معنا اثرگذار و انسان ساز بود.

وی بسیج را شجره طیبه‌ای دانست که ریشه در آموزه های قران، سنت الهی و ائمه دارد و افزود: امروز این نهاد امروز در جهان اسلام کاربرد زیادی دارد، البته در کشورهای همسایه دشمنان نمی‌گذارند سازمانی مانند بسیج پا بگیرد چرا که از این نهاد می ترسند.

رئیس دانشگاه آزاد تقویت علم و فناوری را یکی از مولفه های قدرت ملی دانست و گفت: دشمن درصدد تضعیف این مولفه در کشور ماست.

وی اضافه کرد: دشمن از رشد پیشرفت علمی ایران خوشنود نیست و به دنبال مقابله با آن است بنابراین بسیج اساتید وظیفه دارد که این مولفه را تقویت کند و دانشگاه آزاد همه امکانات، نیروی انسانی، تجهیزات و آزمایشگاه های خود را برای تقویت علم و فناوری در کشور استفاده خواهد کرد.

رهبر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی، گفت: باید اساتید بسیجی برای مقابله با این موضوع برنامه ریزی کنند. از طرفی دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی میان جوانان است که باید برای جلوگیری از این مسئله  هم برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال ایجاد لاابالی گری و ابتذال در میان جوانان ماست که در این راستا نقش اساتید و به خصوص بسیج اساتید بسیار موثر است چرا که جوانان آینده سازان کشور به شمار می روند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دشمن به دنبال تضعیف قدرت اقتصادی ایران است و امروز معیشت مردم را هدف قرار داده بنابراین باید اتاق فکری ایجاد شود تا در این زمینه تصمیم گیری کند که سازمان بسیج اساتید نقش موثری در این زمینه دارد.

رهبر افزود: دانشگاه ها باید مساله محور باشند و مسائل جامعه و مشکلات مردم را بشناسند تا بتوانند برای آنها راه حل ارائه کنند. نباید هدف و اولویت ها را گم کنیم و خود را مشغول حاشیه ها و مسائل جزیی کنیم.

وی در خاتمه گفت: دانشگاه آزاد توانایی دارد رهبری شناسایی مشکلات جامعه و رفع آنها را داشته باشد./813/د103/ب1

ارسال نظرات