۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۶۸۹۱۴
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

مهارت تبلیغ کاربردی از ملزومات طلبه امروزی است

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه مهارت تبلیغ کاربردی ازجمله مهارت‌هایی است که باید طلبه امروزی دارای آن باشد، گفت: امروزه نیازمند تبلیغ نوین در جوامع مختلف و مجامع متفاوت با شیوه‌ها و متدهای نوین تبلیغ هستیم.
حجت الاسلام آزموده

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به مهارت‌های لازم برای طلبه امروزی، اظهار کرد: طلبه تحول‌خواه و انقلابی و خیرخواه در جامعه امروزی برای تأثیر بیشتر و اثرگذاری مطلوب‌تر نیازمند آموزش مهارت‌های مختلفی است.

وی با بیان اینکه مهارت حل مسأله یکی از مواردی است که باید طلبه امروزی از آن برخوردار باشد، اضافه کرد: این مهارت برای مواجهه مناسب با مسائل پیش روی طلاب و جهان اسلام بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام آزموده مهارت منطق و تفکر انتقادی را یکی دیگر از ملزومات طلبه امروزی دانست و افزود: فراگیری مناسب این مهارت سبب درک بهتر پیام‌های صادر شده از مخاطبان و آماده‌سازی پاسخ مناسب برای آن‌ها از سوی طلاب و روحانیان می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسأله شناسی یکی دیگر از مهارت‌هایی است که باید طلاب و روحانیان در جامعه امروز از آن برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: این مهارت برای شناسایی هوشمندانه معضلات و مشکلات و سؤالات مردم و جامعه و تفکیک نوع مسأله ضروری است.

وی مهارت تولید پیام را از دیگر نیازهای طلبه امروزی دانست و افزود: طلبه امروزی باید بتواند در فضای رسانه‌ای جدید پیام‌های مناسب برای ارتقای بشر را تولید کرده و ارائه دهد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه همچنین مهارت تبلیغ کاربردی هم از دیگر مهارت‌هایی است که باید طلبه دارای آن باشد، ادامه داد: امروزه نیازمند تبلیغ نوین در جوامع مختلف و مجامع متفاوت با شیوه‌ها و متدهای نوین تبلیغ هستیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه مهارت مدیریت احساس از دیگر مهارت‌هایی است که باید طلبه امروزی آن را فراگیرد، اضافه کرد: قطعاً ً درک صحیح و مدیریت مطلوب احساسات خود و دیگران به‌ویژه جوانان اثر تبلیغ را بیشتر کرده و باعث هم‌افزایی و هم توانی افکار و نیروها می‌شود./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات