۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۶۸۸۸۵
در سال جاری؛

۱۲ کتابخانه در مناطق محروم استان خوزستان ساخته می شود

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، احداث ۱۲ کتابخانه در حال ساخت در مناطق محروم و پیگیری موضوع ساخت کتابخانه های مرکزی در سراسر استان را راهبردهای نهاد در سال جاری برشمرد.
منصور کوهی رستمی منصور کوهی رستمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، ظهر امروز در دوره آموزشی مبانی و روش های خانواده که در کتابخانه مرکزی استان برگزار شد، احداث ۱۲ کتابخانه در حال ساخت در مناطق محروم، پیگیری موضوع ساخت کتابخانه های مرکزی در سراسر استان، پیگیری احداث کتابخانه های عمومی براساس آمایش سرزمینی، بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های عمومی، حضور در فضای مجازی و راه اندازی کتابخانه عمومی دیجیتال و الکترونیکی و ارائه خدمات به همه فارسی زبانان را راهبردهای کتابخانه های عمومی در سال ۹۷ برشمرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، ترویج کتاب در حوزه کودک و تأمین و تجهیز بخش های کودک و نوجوان، تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی و آموزشی، پژوهشی محور کردن اقدامات و فعالیت های اداره کل، توانمندی نیروی انسانی کتابخانه های عمومی به دوره های آموزشی، استفاده از ظرفیت اشخاص و سازمان ها و ارتباط و همکاری با انجمن های مردم نهاد را از دیگر راهبردهای اساسی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال جاری بیان کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دزفول در سال ۹۷ آغاز به کار خواهد کرد، افزود: در سال های اخیر بهسازی و شاداب سازی، ۳۲ باب کتابخانه عمومی آن انجام شد و ۹۰ باب دیگر در بازه سه ساله بازسازی اساسی می شوند.

کوهی رستمی، نظارت بر روند اجرای هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را در دستور کار قرار داد و گفت: ارتباط گیری با شخصیت های فرهنگی، اجرایی استان و استفاده از ظرفیت های درونی سازمان و بهره گیری از سازمان های مردم نهاد و فرهنگی استان برای تحول در هشتمین دوره این جشنواره از جمله اقدامات در حال پیگیری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان یکی از مهمترین مباحث توسعه را توانمند سازی کتابداران دانست و تصریح کرد: با توجه به درخواست های کتابداران و همچنین اهمیت آموزش در پیشبرد، اهداف سازمانی ما را برآن داشت که برنامه ریزی ویژه ای برای کتابداران در سال ۹۷ صورت گیرد و این دو دوره آغازی برای اجرای دوره های تخصصی مرتبط با رسته شغلی در مجموعه است.

لازم به ذکر است، با هدف توانمند سازی پرسنل کتابخانه های عمومی دوره های آموزشی «مبانی و روش های پایدار سازی خانواده» و «فرهنگ فرزند پروری و مدیریت رفتار با فرزندان» با حضور دکتر رضا خجسته مهر و دکتر عباسپور از اعضای هیأت علمی روانشناسی دانشگاه شهید چمران در محل کتابخانه مرکزی برگزار شد.

کارگاه «مبانی و روشهای پایدار سازی خانواده» امروز برگزار شد و کارگاه «فرهنگ فرزند پروری و مدیریت رفتار با فرزندان»، ۵ تیر برای همه کارکنان کتابخانه های عمومی در کتابخانه مرکزی استان برگزار می شود./۹۴۵۶/پ204/ب1

ارسال نظرات