۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۸۸۵۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

علمی مفید است که قابل استفاده برای مردم باشد

رییس ستاد اقامه نماز علمی که به درد جامعه نخورد را جزء علوم شیطانی دانست و گفت: علمی مفید است که قابل استفاده برای مردم باشد و ارزش تمام آیات و روایات نقل شده به این است که قابل بیان و استفاده برای جامعه باشد.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی صبح امروز در جلسه بایسته های تبلیغی که در مسجد دانشگاه رضوی برگزار شد، گفت: تحصیل علم بر روی برترین مخلوقات که پیامبران هستند تاثیر دارد و هم بر روی پست ترین مخلوقات تاثر خواهد داشت.

وی افزود: آموزش و علم آموزی دارای اهمیت بالایی است که حضرت موسی به عنوان پیامبر اولوالعزم برای یادگیری علم در مسیر حرکت حضرت خضر قرار می گیرد و این یادگیری ها باعث خواهدشد تا وجود انسان رشد پیداکند.

رییس ستاد اقامه نماز علمی که به درد جامعه نخورد را جزء علوم شیطانی دانست و اظهار کرد: علمی مفید است که قابل استفاده برای مردم باشد و ارزش تمام آیات و روایات نقل شده به این است که قابل بیان کردن و استفاده کردن برای جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: چند دانشگاه مذهبی در کشور داریم که اگر فارغ التحصیلان این دانشگاه ها با نسل نو در ارتباط بودند علوم این ها مفید خواهد بود در غیر این صورت اگر ما فقط به مدرک دهی و مدرک فکر کنیم هدف اصلی خود را که همان هدایت جامعه است گم کرده ایم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: چندی پیش در میان برخی از طلاب بیان کردم که اگر ما وقتی را که از مردم می گیریم برای آن ها مفید نباشیم بیشترین استغفار را نزد خداوند متعال باید ما انجام دهیم چرا که چیزی به آن ها نیاموخته ایم و علم ما مفید نبوده است.

وی ادامه داد: باید در مباحث آموزشی بازنگری صورت گیرد و پژوهش های ما باید دقیق و مطابق با نیاز جامعه باشد و این را باید بدانیم که وصل به خدا شدن باعث افزایش کرامت انسانی خواهد شد نه این که ما فقط به دنبال علوم بدون منفعت باشم چرا که این علوم را اگر نتوانیم به حصول برسانیم موفق نخواهیم شد.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این که هرچه می خوانیم باید مشکلات جامعه یا فرد را حل کند و بعضی از علوم دارای ضرر است اذعان کرد: پژوهش های خوب در دسته ای است که مشکلات جامعه را حل کند و فردی عالم محسوب می شود که هرگاه می میرد مشکلی در اسلام اجاد می شود در غیر این صورت هستند عالمانی که جای فلان عالم را پر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار کرد: دانشگاه رضوی باید مشکلات همه زائران را حل کند چرا که از ظرفیت های خوبی برخوردار است و باید به دنبال این باشد تا زائری که وارد مشهد می شود و مشکلی دارد بتواند با علوم خود و با استفاده از ظرفیت های خود این مشکلات را حل کند.

وی افزود: مسأله شرعی گفتن، روضه خواندن، خنداندن و به دنبال علم رفتن همگی دارای مهارت های خاصی هستند که متاسفانه این مهارت ها در حوزه های علمیه به فراموشی سپرده شده است اما باید به این نکته توجه کنیم ما باید دروس خود را خوب بخوانیم اما به آن ها قانع نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان سخنان خود گفت: همه طلاب در ایام تعطیلی باید با دوستان و آشنایان خود برای تبلیغ در ارتباط باشند و خطرات فضای نوین را به آن ها بیاموزند تا اصطلاح فقیه بر آن ها اطلاق شود و برای آموختن این علوم به دیگران هجرت کنند چرا که اگر این کار را نکنند و ثابت باشند نباید مورد حمایت قرار بگیرند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات