۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۶۸۸۵۳
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری کنگره شعر و مسابقه کتابخوانی حقوق بشر آمریکایی

حجت الاسلام سپهر با اشاره به سوءاستفاده آمریکا از مقوله حقوق بشر پیشنهاد برگزاری کنگره شعر و مسابقه کتابخوانی حقوق بشر آمریکایی را ارائه کرد.
حجت الاسلام لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان،

حجت الاسلام لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اينكه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 تیر از وظایف ذاتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: بمباران شیمیایی سردشت، فاجعه 7 تیر، حمله به هواپیمای مسافربری و ترور رهبری در هفته دوم تیرماه رخ داد که همگی دال بر حقوق بشر آمریکایی است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی خوزستان، حقوق بشر را ابزار آمریکا برای استعمار کشورهای ضعیف آن هم پس از حملات 11 سپتامبر برشمرد و گفت: آمریکا به شدت از مقوله حقوق بشر سوء استفاده و جهان را زیر سلطه قرار داده است؛ از این رو رهبرمعظم انقلاب بر بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در کشورمان تأکید کرد.

رییس ستاد شهدای 7 تیر در استان خوزستان با بیان اینکه رهبری همچنین بر تبیین جبهه نفاق و خیانت های آنها به جمهوری اسلامی تأکید دارد، افزود: سازمان نفاق بیش از 20 هزار نفر را در کشور به شهادت رساند؛ بنابراین باید تولید برنامه های محتوایی در فضای رسانه ای و مجازی، نهادها و دستگاه های دولتی را در کنار برگزاری کنگره های علمی، شعری با محتوای حقوق بشر آمریکایی و نفاق داشته باشیم.

این مقام مسؤول به بحث کنگره شعری حقوق بشر آمریکایی اشاره و اظهار داشت: در این باره در قالب شعری حقوق بشر آمریکا را به چالش بکشانیم؛ چنانچه در دانشگاه ها و مراکز علمی فرهنگی همایش های سیاسی در رابطه با تبیین این حقوق داشته باشیم.

حجت الاسلام سپهر با ارائه پیشنهاد مسابقه کتابخوانی حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: باید از همه توان فرهنگی در زمینه تبیین حقوق بشر آمریکایی استفاده کنیم تا مردم از سوءاستفاده و خیانت های آمریکا به ملت ایران در زمینه حقوق بشر اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی در زمینه تبیین حقوق بشر آمریکایی از مبلغان، علما، صاحب نظران دانشگاهی استفاده کنند و صدا و سیما در این باره برنامه های تولیدی را در رابطه با 3 شهید خوزستانی حادثه 7 تیر تهیه کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی خوزستان اضافه کرد: مصاحبه با نماینده ولی فقیه در خوزستان، علما، رجال سیاسی و نظامی، خانواده شهدای خوزستانی حادثه 7 تیر، انعکاس مصاحبه و تصاویر شهدای بزرگوار در دستور کار صدا و سیمای استان طی یک هفته نامگذاری شده به حقوق بشر قرار گیرد.

رییس ستاد شهدای 7 تیر در استان خوزستان، برنامه ریزی برای دیدار با خانواده شهدای 7 تیر را از سوی بنیاد شهید خواستار شد و گفت: خطیبان نماز جمعه نیز نکاتی را درباره حقوق بشر، سوءاستفاده غرب از ابزار حقوق بشر و واقعه 7 تیر بیان می کنند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات