۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۶۸۸۳۵
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

تا زمانی که امید مسؤولان به خارج باشد وضعیت اقتصادی سامان پیدا نمی کند

نماینده خبرگان با بیان این که عمده‌ترین مشکل اقتصادی، عدم اعتماد به توانمندی‌های داخلی است، گفت: تا زمانی که مسؤولان اقتصادی گمان کنند مشکلات باید توسط خارجی ها حل شود، اقتصاد کشور در همین وضعیت نابسامان باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: علیرغم تأکید رهبر معظم انقلاب به مسؤولان و کارگزاران نظام مبنی بر قاطعیت در تصمیمگیریهای اقتصادی، امروزه شاهد تصمیمات متزلزلی در کشور هستیم.

وی اظهار داشت: افزایش نقدینگی در جامعه یکی از مشکلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و دولتها به شیوههای مختلفی تلاش کردهاند تا این نقدینگی را کنترل کنند ولی آنگونه که باید نتوانستهاند موفقیتی در این امر کسب کنند.

راه حل اساسی مشکل اقتصادی کشور، پرداختن ریشه‌ای به مسأله تورم و رکود است

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که تورم و رکود مشکل دیگری است که گریبان اقتصاد کشور را گرفته است، ابراز داشت: متأسفانه هر باری که کشور دچار تورم و رکود میشود، مسؤولان کشور به نحو کانونی و با فشار در صدد مهار این مشکل اقتصادی برمیآیند در حالی که تصمیمات مقطعی ارزشی نداشته و راه حل اساسی پرداختن ریشهای به مسأله تورم و رکود است.

وی تصریح کرد: عمدهترین مشکل اقتصادی کشور به عدم اعتماد به توانمندیهای داخلی باز میگردد. تا زمانی که مسؤولان اقتصادی کشور گمان کنند مشکلات اقتصادی کشور باید توسط سرمایهگذاران خارجی حل شود، وضعیت اقتصادی کشور در همین وضعیت نابسامان باقی خواهد ماند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: تکیه بر استعدادها و توانمندیهای داخلی باید به یک رویکرد در میان مسؤولان کشور تبدیل شود. چرا که تجربه نشان داده است نگاه به بیرون و امید به خارج هیچ ثمرهای برای کشور نخواهد داشت.

وی با ابراز تأسف از کم توجهی مسؤولان کشور به دیدگاههای اقتصادی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: بیتردید عمل به منویات رهبر انقلاب منافع عدهای را به خطر میاندازد، از این رو برخی در تلاشند وضعیت اقتصادی کشور به همین منوال باقی بماند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات