۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۶۸۸۲۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

انتشار فراخوان شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری رایگان دوره نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کارون و معرفی برگزیدگان مسابقه گوهرهای اجلالی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا(ع) در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»، «جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌ های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به ‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌ هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب ‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب ‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت ‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌ کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌ مندان در تمامی گروه‌ های سنی میسر است.

علاقه ‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌ توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌ های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع ‌رسانی نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور razavi.iranpl.irدریافت کنند.

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌ توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند. شرکت ‌کنندگان می ‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه ‌های عمومی در سراسر کشور تحویل دهند.

داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

برگزاری رایگان دوره نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کارون

زهرا پورکاوه، مدیر مؤسسه قرآنی نورالایمان شهرستان کارون، گفت: ثبت‌نام دوره‌های قرآنی تابستانه این مؤسسه از ۲۷ خردادماه آغاز شده است. این دوره‌ها در رشته روخوانی قرآن کریم، تجوید، حفظ، صوت و لحن، مفاهیم و سرود و تواشیح برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها از اوایل تیرماه آغاز می‌شوند، اظهار داشت: ثبت‌ نام همه روزه ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ در محل مؤسسه به نشانی کارون، اسلام آباد شرقی، خیابان ۷، پلاک ۱، انجام می‌شود.

پورکاوه ادامه داد: یکی از برنامه ‌های تابستانه مؤسسه، برگزاری کارگاه خانواده و سبک زندگی است که با محوریت تربیت فرزند و شیوه آموزش مفاهیم دینی برگزار خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالایمان کارون عنوان داشت: از دوره های ویژه مؤسسه در تابستان امسال، برگزاری دوره ‌های تخصصی نهج ‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که به صورت رایگان برای علاقه ‌مندان برگزار می ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: منابع دوره نهج البلاغه، درسنامه نهج ‌البلاغه است که با محوریت حکمت ‌ها و تدریس آن بر عهده حمید چنانی است. درسنامه صحیفه سجادیه نیز منبع دوره صحیفه سجادیه است.

معرفی برگزیدگان مسابقه گوهرهای اجلالی

پس از برگزاری مسابقه قرآنی «گوهرهای اِجلالی» که همزمان با ماه مبارک رمضان و به منظور بهره‌مندی از برکات و آثار معنوی این ماه عظیم‌الشأن، برگزار شده بود، در مراسم قرعه‌کشی ده نفر به قید قرعه انتخاب شدند.

در این مراسم قرعه‌کشی که در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، پنج نفر از پرسنل این سازمان و پنج نفر از پرسنل دانشگاه شهید چمران اهواز انتخاب شدند. این مسابقه با حضور ۳۴۰ نفر از کارکنان سازمان جهاد دانشگاهی و دانشگاه شهید چمران اهواز همراه بود.

این مسابقه از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان ـ شعبه خوزستان و برگرفته از آیات و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد که در قالب ۲۰ سؤال تستی طراحی شده بود.

مسابقه قرآنی «گوهرهای اِجلالی» ویژه شاغلان سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز در نظر گرفته شده بود./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات