۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۵۶۸۸۱۶
امام جمعه تبریز:

خیرین در توسعه مدارس علمیه مشارکت کنند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خواستار مشارکت مردم و خیرین در توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران استان شد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اعضای شورای حوزه علمیه استان با بیان این‌که مشکل کمبود روحانی در مناطق شهری و روستایی جدی است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مراجعات به بیوت ائمه جمعه، تأمین مبلغ و روحانی برای مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر مردم، متولیان آموزش و پرورش در مدارس نیز برای تأمین امام جماعت روحانی مراجعاتی دارند که حوزه‌های علمیه قادر به پاسخگویی همه نیازها نیستند، به عبارت دیگر تعداد مبلغان و طلاب معمم با میزان نیاز موجود در استان تناسبی ندارد، چراکه تعداد مدارس علمیه استان متناسب با نیازهای موجود نیست.

امام جمعه تبریز خواستار مشارکت مردم و خیرین در توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران استان شد و تصریح کرد: هم اکنون در آذربایجان شرقی 16 مدرسه علمیه خواهران و بیش از 20 مدرسه علمیه برادران فعال است، که با توجه به جمعیت استان، میزان طلاب شاغل به تحصیل بسیار کم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه به ویژه در بخش خواهران نیازمند همت مردم و مسؤولان است، گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های محروم از نظر تعداد حوزه های علمیه خواهران در کشور است، به عبارت دیگر تعداد مدارس خواهران در آذربایجان شرقی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در رده های آخر قرار دارد.

وی توسعه حوزه علمیه خواهران در آذربایجان‌شرقی را مورد تأکید قرار داد و افزود: با این حال بی‌نیاز از توسعه فضای آموزشی در بخش برادران نیز نیستیم، هر چند تلاش ائمه جمعه تمامی شهرهای استان بهره‌مندی از تمامی فضاهای موجود برای جذب حداکثر تعداد طلبه در شهرهای مختلف است.

امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به روند اجرای پروژه احداث حوزه علمیه جامع حضرت ثامن الحجج(ع) در تبریز خاطرنشان کرد: ادامه روند احداث این مرکز علوم اسلامی به عنوان بزرگترین حوزه علمیه برادران شمال غرب کشور که از دوران فعالیت نماینده سابق ولی فقیه در استان آغاز شده است، نیازمند تخصیص بودجه‌های استانی و ملی است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات