۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۵۶۸۸۱۲

برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ویژه خانواده‌های طلاب آذربایجان‌شرقی

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ویژه خانواده های طلاب مدارس علمیه این استان خبر داد.
مرکز خدمات حوزه علمیه

حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ویژه خانواده های طلاب مدارس علمیه این استان خبر داد و اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز معطوف به خانواده های طلاب و روحانیان است.

وی با بیان این‌که معاونت فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در طول سال تحصیلی و همچنین فصل تابستان اقدام به برگزاری اردوهای تفریحی، کارگاه‌های آموزشی و همچنین مسابقات فرهنگی، هنری، آموزشی و مذهبی می کند، گفت: تمامی دوره‌های آموزشی با بهره‌مندی از اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی همراه است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که دوره آموزشی تربیت فرزند به همت مرکز در تمامی مدارس علمیه استان برگزار شده است، بیان کرد: ارتباط والدین با کودکان، کودک و تکنولوژی، تنبیه و انواع آن، اهمیت علم فرزند پروری و آسیب‌های روانی از جمله موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی بوده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که دوره‌های آموزشی تربیت فرزند با حضور خانواده‌های طلاب و روحانیان با هدف آشنایی همسران طلاب با شیوه‌های نوین تربیتی و انتقال آموزه های ارزشی به فرزندان برگزار شد، افزود: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و تحقق خانواده دینی از دیگر اهداف دوره بود.

وی در ادامه با بیان این‌که سلسله همایش‌های مهدویت در سراسر استان و با هدف آشنایی خانواده های طلاب با آموزه های مهدوی برگزار می شود، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت با موضوع ترویج و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه با محوریت طب سنتی و اسلامی نیز در تمامی مدارس علمیه استان برگزار شده است.

حجت الاسلام موسوی از برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی خانواده های طلاب شهرهای مختلف استان خبر داد و افزود: ارائه مشاوره های فرهنگی و قرآنی، مهارت های زندگی و تغذیه کودکان و همچنین برگزاری دوره آموزشی ریحانه‌های بهشتی «دوره‌های تکمیلی طرح فرزند پروری» از دیگر برنامه های مرکز بوده است./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات