۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۶۸۸۰۸
آیت الله موحدی کرمانی:

جامعه نباید فداکاری‌های جانبازان و شهدا را فراموش کند

امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی، گفت: جامعه نباید آزادگان، جانبازان و این فداکاری ها را فراموش کند و همچنین نباید فریب دنیا را بخورد.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی که عصر امروز سه شنبه 29 خردادماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، گفت: وقتی انسان در برخی از محافل شرکت می کند مانند درس می تواند از آن استفاده کند و اولین درس این است که وقتی انسان این فداکاری ها را می بیند از خودش خجالت می کشد.

وی ادامه داد: اگر این آزادگان یاران خداوند هستند ما برای خدا چه کار انجام داده ایم، اگر این بزرگان(آزادگان) به بهشت بروند جای امثال بنده کجاست، خون های زیادی ریخته شد و انسان ها شکنجه دیدند تا این انقلاب پیروز شود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: باید جامعه به خود بیشتر توجه کند و دوران اولیه انقلاب را به یاد بیاورد، وقتی بنده در کرمانشاه امام جمعه بودم به عیادت جانبازان می رفتم، در آن جلسه گفتند در میان این جانبازان یک مجروح است و وقتی نگاه کردم شخصی را ندیدم، وقتی نزدیک شدم یک نوجوان پانزده ساله را دیدم، متوجه شدم او دو دست و دو پایش قطع شده است. به او بشارت دادم و در جواب من پاسخ داد؛ من که قبول نشدم خدا من را قبول نکرد. به عکس بالای سرش که برادر شهیدش بود اشاره کرد که او مورد پذیرش خدا قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: جامعه نباید این افراد و این فداکاری ها را فراموش کرده و نباید فریب دنیا را بخورد، پس از اقامه نماز در مسجد مسلم بن عقیل یک دختر جلو آمد و اظهار داشت؛ من در آستانه ازدواج قرار دارم و خواستگارانی دارم، والدین من برخی از این خواستگاران را می پسندند ولی من قبول نمی‌کنم، من به دنبال این هستم که یک جانباز به خواستگاری من بیاید و فقط به یک جانباز پاسخ مثبت می‌دهم. این روحیه سبب شد انقلاب پیروز شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افرادی همچون مرحوم ابوترابی که حقیفتا سید اسیران بود صدامی ها را تحت تاثیر قرار می داد، گفت: آنچه اسلام را پیروز کرد همین مجبت ها و اخلاص ها بوده است. پیامبر اکرم(ص) در جزیره العرب پیروز شد و انسان های فداکار و عاشق شهادت در کنار ایشان بودند، در روایت داریم؛ دو عامل موجب پیروزی حق می شود، اخلاق و بخشش سبب پیروزی می‌شود. این سنت همیشه ثابت است. اگر خدای نکرده جامعه تغییر یابد همه چیز تغییر می کند./811/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات