۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۸۷۹۷
مؤسسه نوید نیایش برگزار می‌کند؛

آغاز ثبت‌نام دوره "مراقبت‌های معنوی" ویژه مبلغان

حجت الاسلام احمدی‌فراز با بیان این‌که مؤسسه نوید نیایش دوره‌ای را با عنوان «مراقبت‌های معنوی ویژه مبلغان» در سال جاری برگزار می‌کند، گفت: این دوره جهت توانمندسازی مبلغان با روش‌های علمی به منظور ارتقای سلامت معنوی و تقویت روحیه بیماران براساس الگوهای علمی و محتوای دینی است.
مراقبتهای مع نوی

حجت الاسلام محمدمهدی احمدی فراز عضو مؤسسه نوید نیایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جزییات برگزاری دوره مراقبت‌های معنوی اظهار داشت: مؤسسه نوید نیایش دوره‌ای را با عنوان «مراقبت‌های معنوی ویژه مبلغان» در سال جاری برگزار می‌کند.

عضو مؤسسه نوید نیایش درباره اهداف این دوره بیان کرد: توانمندسازی مبلغان با روش‌های علمی جهت ارتقای سلامت معنوی و تقویت روحیه بیماران براساس الگوهای علمی و محتوای دینی است.

وی با اشاره به سوابق تجربی این مؤسسه در زمینه روش‌های سلامت معنوی گفت: گروهی در زمینه سلامت‌ معنوی با حضور ترکیبی از تیم‌های پزشکی، پرستاری، روانشناس و روحانی ایجاد شد که براساس الگوهای روانشناختی، نیازهای معنوی مردم را استخراج و بسته‌ای را با محتوای دینی آماده کرده است که مورد سنجش قرار گرفت و اثربخشی آن تأیید  شد و در مجلات علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور چاپ شد، درحال حاضر هم گسترش این طرح مدنظر است.

حجت الاسلام احمدی فراز افزود: در زمینه سلامت معنوی پزشک، پرستار، روانشناس، مددکار و روحانی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند، اما محتوا و الگوهایی که هر تیم باید ارائه کنند، مختلف است، مؤسسه نوید نیایش درحال حاضر روی تیم مبلغان و روحانیون کار و بسته آن را استخراج کرده است.

وی درباره شرایط شرکت‌کنندگان در دوره «مراقبت‌های معنوی ویژه مبلغان» مطرح کرد: اولویت این دوره با طلاب علوم دینی شاغل به تحصیل در سطح سه حوزه علمیه است که دارای مدرک روانشناسی باشند و بتوانند نمره قبولی در مصاحبه را اخذ کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی ادامه داد: باقی طلاب در اولویت‌های بعدی هستند و از دانشجویان و غیرطلاب هم کسانی که در زمینه مباحث دینی مانند الهیات کار کرده و روانشناس هم باشند در صورت نیاز ثبت نام می‌شوند، اما مؤسسه در نظر دارد برای دوره‌های بعدی از سطوح دیگر طلاب و دانشجویان هم ثبت‌نام کند.

وی سقف پذیرش این دوره را 40 نفر عنوان کرد و گفت: هرچند خانم‌ها هم می‌توانند در دوره شرکت کنند، اما به دلیل محدود بودن پذیرش در دوره اول، گام نخست آن مخصوص آقایان قرار داده شده است و مباحث آن برای خانم‌ها هم قابل استفاده و آموزش است.

حجت الاسلام احمدی فراز در ادامه مطرح کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دفتر تبلغات حوزه علمیه قم و مرکز آلا با مؤسسه نوید نیایش در برگزاری این دوره همکاری دارند.

وی با اشاره به زمان و نحوه ثبت‌نام بیان کرد: زمان ثبت‌نام این دوره از 28 خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و تا 4 تیرماه ادامه دارد و متقاضیان ثبت‌نام می‌توانند با شماره 09211038173 تماس گرفته یا به سایت  www.spiritualhealth.irمراجعه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان درباره زمان انجام مصاحبه و آغاز دوره گفت: زمان مصاحبه از 4 تیرماه تا شروع دوره است و زمان آغاز دوره هم 19 تیر پیش‌بینی شده است.

گفتنی است در این دوره اساتیدی از حوزه روان‌پزشکی، پزشکی، روانشناسی و روحانیت همچون آقایان دکتر آذربایجانی در حوزه روانشناسی و سلامت، دکتر واشیان در حوزه آشنایی با علوم پزشکی، دکتر موسوی در حوزه روابط اخلاقی پزشک و بیمار، دکتر شعرباسچی‌زاده در حوزه روان‌پزشکی و دکتر احمدی فراز در حوزه شیوه و فنون ارائه مراقبت‌های معنوی حضور دارند./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات