۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۶۸۷۷۵

گزارشی از نشست مشترک مدیران مرکز خدمات و جامعه الزهرا

نشست مدیران جامعه الزهرا(س) و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با هدف افزایش همکاری‌های دو مجموعه، در سالن جلسات مرکز خدمات برگزار شد.
نشست مدیران مرکز خدمات و جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدحسن ربانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری نهادهای حوزوی گفت: از آثار و برکات افزایش همکاری نهادهای حوزوی می توان به انجام فعالیت‌های به روز، متناسب با نیازمندی‌ها و هم‌افزایی بخش‌ها اشاره کرد.

لزوم ارتباط و تعامل نهادهای حوزوی با یکدیگر

وی با بیان اینکه ارتباط با نهادهای حوزوی یک اصل مهم در مرکز خدمات است ابراز امیدواری کرد این جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: یکی از رویکردهای این مرکز ارائه خدمات همسو با رسالت حوزه است و تحقق این رویکرد بدون ارتباط با نهادهای حوزوی ممکن نیست.

وی ابراز داشت: از زمان حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مدنی در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، ارتباطات و همکاری‌های دو مجموعه بسیار بیشتر شده است، ولی برای دستیابی به ارتباط کامل و منسجم، نیاز است جلسات منظم و مستمری بین دو مجموعه برگزار شود.

بیش از گذشته به حضور فعال حوزویان در جامعه نیاز داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی ادامه داد: امروزه بیش از گذشته به حضور فعال حوزویان در جامعه نیاز داریم و بی‌گمان همکاری خوب و منسجم نهادهای حوزوی موجب می‌شود طلاب و روحانیان و مجامع حوزوی رسالت خود را به‌درستی انجام دهند.

تاسیس مرکز خدمات با تدبیر رهبری نعمتی بزرگ برای حوزه های علمیه است

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود مدنی با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: تأسیس این مرکز به تدبیر مقام معظم رهبری نعمتی بزرگ برای حوزه‌های علمیه است و وظیفه خود می‌دانیم که شاکر این نعمت باشیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات طلاب و روحانیان قبل از تأسیس مرکز خدمات بیان کرد: سال‌های قبل از انقلاب و سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب، خانواده روحانیان مرحوم با مشکلات بسیاری مواجه شده و پناهی نداشتند و هیچ مرکزی نبود که از آنان حمایت کند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی کامل از فعالیت‌های مرکز خدمات در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای اینکه طلاب این موسسه نیز بتوانند از خدمات این مرکز به طور کامل استفاده کنند، هماهنگی بیشتر این دو نهاد حوزوی در ارائه خدمات به طلاب خواهر را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد جلسات منظمی برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی به ظرفیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در بحث مشاوره و ارائه آموزش به خانواده‌ها اشاره و اعلام آمادگی کرد تا این موسسه علمی در این زمینه همکاری خوبی با مرکز خدمات داشته باشد.

اظهارات معاونان جامعه الزهرا

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام ناصر شهیدی، معاون آموزش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سخنانی به برخی دغدغه‌ها و مشکلات اساتید و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از جمله بحث بیمه اساتید اشاره کرد و گفت: مطمئناً با کاهش این مشکلات و دغدغه‌ها، اساتید و طلاب با آرامش بیشتری می‌توانند به امر آموزش و تحصیل بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز به جلساتی که سال گذشته میان مدیران دو مجموعه برگزار شده بود اشاره و درخواست کرد این جلسات در سال جدید نیز ادامه یابد.

وی گفت: در زمینه مبلغان و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی همکاری خوبی میان دو مجموعه وجود دارد و با هماهنگی بیشتر، این همکاری‌ها در سال جدید ارتقا خواهد یافت.

خانم خزائلی، مدیرکل امور طلاب و خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز به برگزاری جلسات بین دو مجموعه برای هماهنگی مشترک در رفع مشکلات طلاب در زمینه‌های فرهنگی و معیشتی اشاره کرد و از حدود ۲۲ مصوبه کاربردی نیز در این جلسات خبر داد.

وی با قدردانی از برپایی پایگاه سلامت در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: استقبال از این پایگاه بسیار خوب بود و در مدت یک هفته حدود ۷۰۰ نفر از طلاب مورد معاینه پزشکی قرار گرفتند.

همچنین خانم محمودی از معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سخنانی با اشاره به برگزاری دوره های تربیت پژوهشگر دز این موسسه علمی، درخواست کرد پژوهشگران این نهاد حوزوی از سوی مرکز خدمات حمایت شوند.

برنامه های فرهنگی مرکز خدمات برای خانواده های طلاب

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام حسام افروز، معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات به نیاز جامعه به حضور فعال طلاب خواهر آموزش دیده در حوزه مشاوره اشاره کرد و گفت: حضور مشاوران خانم به ویژه در خانواده‌های آسیب‌دیده اجتماعی بسیار مورد نیاز و ضروری است.

وی به برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها می‌تواند یاری‌گر مرکز خدمات در ارائه خدمات فرهنگی به خانواده طلاب به ویژه در ارائه مشاوره باشد.

وی تصریح کرد: ما در مرکز خدمات از نظر درمانی آماده همکاری با جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستیم و درصورتی‌که طلبه‌ای از سوی این نهاد حوزوی معرفی شود که بیماری صعب‌العلاج داشته باشد برای رفع مشکل او با حداکثر توان تلاش می‌کنیم.

وی به برگزاری پایگاه سلامت در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: این پایگاه با همکاری خواهران طلبه و با هدف ارتقای سطح سلامتی طلاب برپا شد.

همچنین دکتر یاسی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت مرکز خدمات به رویکرد این مرکز در ارائه خدمات هدفمند و همسو با رسالت حوزه اشاره و اظهار امیدواری کرد با همکاری دو نهاد بتوانیم برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای سال‌های آتی داشته باشیم.

حجت الاسلام احمدی مدیر کل معیشت و کارآفرینی مرکز خدمات نیز در این جلسه گفت: در زمینه توانمندسازی معیشتی و کمیسیون خدمات ویژه، مرکز خدمات آماده همکاری با جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است.

همچنین حجت‌الاسلام جباری، مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات با بیان اینکه این مرکز وارد عرصه‌های خدمات فرهنگی برای خانواده طلاب سراسر کشور شده است، گفت: ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف بسیار ضروری است و ما هرچه در ارائه خدمات جلوتر می‌رویم بیشتر متوجه نیازها می‌شویم.

وی بیان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه مشاوره و انجام خدمات پژوهشی دارد و دو مجموعه می‌توانند در این زمینه با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمودی مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات به دغدغه رئیس و مدیران این مرکز برای رفع مشکلات و مسائل میان دو مجموعه تاکید و آمادگی مرکز خدمات را برای رفع این مسائل اعلام کرد.

وی، معرفی نمایندگانی از سوی دو مجموعه برای هماهنگی بیشتر و تسریع در انجام کارها را خواستار شد.

حجت‌الاسلام مهدوی، مدیرکل فناوری اطلاعات مرکز خدمات با بیان اینکه بحث هدفمندی خدمات از بحث‌های اصلی پایگاه داده‌ای این مرکز است، افزایش همکاری‌های دو مجموعه در تقویت ارتباطات داده‌ای، زیرساخت‌های فناوری و ارتباطات مکاتبه‌ای را خواستار شد.

حجت‌الاسلام غیاثی قائم‌مقام مدیر مرکز خدمات استان در این جلسه از همکاری‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با مرکز خدمات در برگزاری همایش‌های این مرکز در سالن بیداری اسلامی قدردانی کرد.

در پایان این جلسه حجت الاسلام طاهری مدیر مرکز خدمات استان قم نماینده تام‌الاختیار مرکز خدمات و خانم خزائلی مسئول هماهنگی امور طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نماینده تام‌الاختیار این نهاد حوزوی در همکاری دو مجموعه معرفی شدند.

گفتنی است در این جلسه، آقای محمدی معاون اداری و مالی و خانم ارمکان مسئول خوابگاه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز حضور داشتند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات