۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۸۷۶۶
حجت الاسلام لطفی نیاسر تشریح کرد؛

ویژه برنامه های صدا و سیمای قم برای چهل سالگی انقلاب

حجت الاسلام لطفی نیاسر با تشریح ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز قم برای چهل سالگی انقلاب اسلامی از تهیه و تولید چند مستند از جمله مستند مشاهیر انقلاب و مستند کارنامه موفقیت های نظام خبر داد.
نشست خبری لطفی نیاسر حجت الاسلام لطفی نیاسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مرکز صدا و سیما قم برگزار شد به برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان از سوی صدا و سیما استان قم اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان از ماه های پرکار صداو سیمای استان قم است.

وی افزود: صداوسیمای مرکز قم در ماه مبارک رمضان امسال در بخش های معارفی رادیو حدود 14400دقیقه غیر از برنامه های جاری روز برنامه سازی کرد و در سیمای استان حدود 18000 دقیقه که در مجموع در این ماه 32400دقیقه برنامه ویژه ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت.

حجت الاسلام لطفی نیاسر خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های صداوسیمای قم ارتباط ویژه با شبکه های سراسری و بین المللی است و در کل می توان گفت صداوسیمای قم جزء استثنایی ترین استان ها در بخش تولید برنامه و ارسال آن به شبکه های ملی است چرا که ماه رمضان امسال حدود 300ساعت برنامه از صداوسیمای قم برای شبکه های ملی و بین المللی ارسال شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم با اشاره به اثرگذاری برنامه های صدا وسیما میان مخاطبان اظهار داشت: امسال صداوسیما قم با تولید برنامه هایی با محتوای کمک به نیازمندان و محرومان و کمک به آزادسازی زندانیان غیرعمد نسبت به سال گذشته این کمک ها از سوی مردم 3برابر شده که سال قبل 60نفر از زندانیان غیرعمد با کمک های مردمی آزاد شدند که امسال امیدواریم این تعداد چندبرابر شود.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای پرفشار همکاران صداوسیمای قم در آستان مقدسه حضرت معصومه(س) بود که روزی 6ساعت از برنامه های مختلف حرم مطهر روی آنتن می رفت که حدود 100نفر از همکاران به طور مستقیم درگیر کار بودند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر ادامه داد: حدود 60هزار دقیقه از برنامه های حرم مطهر در شبکه های مختلف ملی، بین المللی از جمله: جام جم، الکوثر، العالم، سحر و در بخش رادیویی؛ رادیو معارف، رادیو قرآن، رادیو ایران و...در ماه مبارک رمضان پخش شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم با اشاره به برنامه های ویژه شب های قدر گفت: صدا و سیمای قم در شب های قدر برای اولین بار به طور همزمان مراسمات حرم مطهر و جمکران را به تصویر کشید و این مراسمات در شبکه های مختلف استانی و ملی پخش شد.

وی افزود: در آینده نزدیک قرار است مرکز صداوسیمای قم تبدیل به میز معارف شبکه های استانی کل کشور شود و حتی بخشی از تولیدات آن هم در مرکز قم صورت خواهد گرفت تا قم بتواند نقش مرجع معارفی خود را به طور کامل ایفا کند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان پوشش مباحث اخلاقی و تفسیری حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی، سبحانی و مصباح یزدی به خوبی صورت گرفت و نزد مخاطبان مورد مقبول واقع شد.

وی همچنین در ادامه به برنامه های تابستان صداو سیمای مرکز قم اشاره کرد و گفت: در تابستان امسال برنامه های متنوعی در رده های سنی مختلف از جمله: برنامه صبحانه، برنامه بادبادک برای خردسالان که کل برنامه توسط خود خردسالان برنامه ریزی شده است، برنامه "در استان" یکی دیگر از برنامه هایی است که قرار است گزارشاتی از بخش های مختلف استان و روستاها پخش شود تا در بازگشت امکانات به این بخش ها تاثیرگذار باشد.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم گفت: با توجه به اینکه امسال 40سالگی انقلاب اسلامی ایران است برنامه های در این راستا از جمله انیمیشن، موشن گرافی، پخش مستند از جمله مستند مشاهیر انقلاب، مستند کارنامه موفقیت های نظام، قم آنچه بوده و آنچه شده جزء برنامه هایی است که قرار هستند در روزهای آینده روی آنتن بروند.

وی در پایان گفت: سعی شده است برنامه های شادی هم در برنامه صداو سیما قم گنجانده شود که از جمله آنها آب و آینه که صبح روزهای جمعه با حضور هنرمندان و ورزشکاران اجرا خواهد شد و برنامه طنز شبانه در راستای شاد بودن جامعه و مردم روی آنتن می رود./1325/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات