۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۶۸۷۲۷
به همت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی؛

کارگروه‌های تخصصی با بهره‌گیری از ظرفیت خادمان بین‌الملل رضوی ایجاد می‌شود

رییس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی از راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی به همت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و با بهره‌گیری از تخصص و ظرفیت خادمان بین‌الملل رضوی خبر داد.
ملکوتی تبار

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ سیدحامد ملکوتی‌تبار با اشاره به تشکیل گروه خادمیاران علمی در راستای تحقق منویات تولیت آستان قدس رضوی گفت: فرم خادمیاران علمی در نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان و نخبگان بین‌المللی توزیع شده است، گروه‌های مختلف تخصصی به صورت افتخاری و پروژه‌ای شکل خواهد گرفت تا بتوانیم این کارگروه‌ها را با کمک فعالان و نخبگان عرصه بین‌الملل که به آن‌ها خادمان بین‌الملل رضوی می‌گوییم فعال کرده و از تخصص، توان و ظرفیت آن‌ها بهره ببریم.

وی افزود: کارگروه‌هایی که اولویت ما هستند در سه محور تقسیم می‌شوند. محور اول در زمینه‌های فکری و نظری است که با کمک نخبگان و فعالان عرصه بین‌الملل چهار کارگروه نظیر توسعه فرهنگ وقف و نذر، آموزش و پژوهش راهبردی، همکاری‌های بین‌المللی ارتباطات و فضای مجازی تشکیل خواهد شد.

رییس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی ادامه داد: محور دوم ارتباطات بین‌الملل است که یک کارگروه با موضوع شناسایی، معرفی نخبگان و تشکل‌ها و سازمان‌های فعال بین‌المللی شکل می‌گیرد که این کارگروه وظیفه دارد ظرفیت‌های داخل کشور را به خارج از کشور و همین طور ظرفیت‌های خارج از کشور را در حوزه نخبگان، تشکل‌ها و موسسات فعال به داخل کشور منتقل کند.

وی فعالیت‌های اجرایی را محور سوم از کارگروه‌های تخصصی عنوان کرد و افزود: در این حوزه سه کارگروه تدریس و آموزش، آموزش تبلیغ تخصصی و فعالیت‌های اجرایی مرتبط با حوزه بین‌الملل شکل خواهد گرفت./934/د103/ب1

ارسال نظرات