۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۶۸۷۱۱
اعوانی:

سیره و زندگی استاد احمدی سراسر جهاد و مجاهدت بود

استاد دانشگاه با بیان اینکه مرحوم احمدی متخلق به اخلاق الهی بود، گفت: سیره و زندگی استاد احمدی سراسر جهاد و مجاهدت بود.
اعوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا اعوانی استاد دانشگاه، امروز در آیین بزرگداشت علمی و معرفتی مرحوم استاد احمد احمدی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه برگزار شد، گفت: مرحوم دکتر احمدی از جهات بسیاری نمونه و اسوه بود.

وی افزود: ما باید از ایشان درس بگیریم و در این آخرالزمان که قحط الرجال است علمایی همچون استاد احمدی را باید الگو قرار دهیم.

اعوانی با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه پیامبراکرم(ص) برای همه بشریت الگو و اسوه است، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ علما وارثان انبیا هستند از این رو باید اسوه نیز باشند.

استاد دانشگاه با بیان اینکه زندگی استاد احمدی سراسر جهاد و مجاهدت بود، اظهار داشت: ایشان در عرصه‌های مختلف مظهر کوشش و تلاش الهی بودند مرحوم احمدی هرگز در به تعلقات دنیا نبسته بود و این از خصوصیات انبیا است.

وی ادامه داد: در دنیا زندگی می‌کرد اما همه کارهایش برای خدا بود ایشان برای خودش نبود.

اعوانی با اشاره به خصوصیات مرحوم احمدی گفت: ایشان سمبل خلوص و صداقت بود، اخلاص شرط دین است و این امر در تمام ادیان‌ها مورد توجه قرار گرفته شده و مردم بدان امر شده‌اند.

استاد دانشگاه با بیان اینکه باطن ایشان به ظاهر غلبه داشت، عنوان کرد: مرحوم احمدی اهل تظاهر و ریا نبود.

وی یکی از آفت‌های مهم در حوزه و دانشگاه را عدم جامعیت بیان کرد و اظهار داشت: مرحوم احمدی از چند جهت جامعیت داشت جامعیت در معقول و منقول، جامعیت در حوزه و دانشگاه، جامعیت در میان فلسفه غرب و فلسفه اسلامی و بسیاری دیگر. ایشان از شاگردان علامه طباطبایی بود اما هرگز این مهم را مطرح نمی‌کرد و این نشان از تواضع ایشان داشت.

استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: ایشان متخلق به اخلاق الهی بود، خدمت به خلق را بسیار با ارزش می‌دانست، ایشان در خدمت رسانی به فرهنگ و امانت داری اجتماعی فردی بی نظیر بود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات