۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۶۸۶۸۹
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

مرحوم احمدی مبلغ پیام‌های الهی و الگوی کامل ولایتمداری بود

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه مرحوم احمدی در مسیر آرمان های انقلاب ثابت قدم بود، گفت: مرحوم احمدی مبلغ پیام‌های الهی و الگوی کامل ولایتمداری بود.
خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، امروز در آیین بزرگداشت علمی و معرفتی مرحوم استاد احمد احمدی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه برگزار شد، گفت: مرحوم احمدی پنج شاخصه معرفتی و رفتاری ویژه‌ داشت که ایشان را از دیگران متمایز می‌کرد.

وی با بیان اینکه تسلط استدلالی به فلسفه غرب و  اسلامی آن هم با نگاهی انتقادی یکی از شاخصه‌های مهم استاد احمدی است اظهار داشت: مرحوم احمدی به فلسفه غرب و فلسفه اسلامی اشراف کامل داشت و آرا و نظرات فیلسوفان غربی را با نگاهی انتقادی نقد می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه دومین ویژگی آن مرحوم را داشتن بینش اجتماعی بیان کرد و گفت: استاد احمدی به هیچ عنوان نگاه سکولار به جامعه نداشت و دین و سیاست را جدای از هم نمی‌دانست.

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با تاکید بر اینکه مرحوم احمدی شخصیتی ولایتمدار بود، ابراز کرد: ایشان مصداق کامل ولایتمداری بود برعکس ولایتمداری برخی که به مصلحت و منافع مادی ولایتمدار هستند. استاد هر زمانی که نام اهل بیت(ع) را می‌شنید منقلب شده و اشک می‌ریخت.

وی با بیان اینکه آن مرحوم صدق اعتقادی و عملی به آنچه می‌اندیشید داشت، اظهار کرد: گفتار و رفتار مرحوم احمدی مطابق با اعتقاداتی بود که ایشان داشت. بنده هیچگاه ندیدیم باور و عمل ایشان در تضاد با هم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه ادامه داد: مرحوم احمدی اگر در مساله سیاسی اظهار نظر می‌کرد حزبی و جناحی رفتار نمی‌کرد بلکه موافقت و مخالفتش براساس باور و یقین بود.

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران پنجمین شاخصه آن مرحوم را ثابت قدم بودن در اندیشه‌های فلسفی و دینی بیان کرد و گفت: مرحوم احمدی انسان متزلزلی نبود و رویکردش یکی بود این به معنای تکامل نداشتن اندیشه‌های استاد نیست. نگاه ایشان به انقلاب اسلامی نگاهی ثابت قدم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم احمدی مبلغ پیام‌های الهی بود و تنها در برابر خدا خشیت و تواضع داشت و حضرت حق را حسابگر اعمال خود می‌دانست و تعلق خاطری به دنیا نداشت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات