۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۶۸۶۸۱
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی:

توجه ویژه به ادبیات آئینی منجر به کاهش انحرافات در مراسمات عزاداری می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: توجه مناسب به ادبیات آئینی و فعالیت اصولی در این زمینه منجر به کاهش آسیب‌ها و انحرافات در آئین‌های عزاداری و مناسبت‌ها می‌شود.
یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری سومین کنگره ادبیات آئینی با مشارکت نهاد تبلیغات اسلامی در استان، اظهار کرد: حوزه ادبیات آئینی، به‌ویژه شعر و داستان در طول تاریخ تمدن اسلامی فراز و فرودهایی به خود دیده است؛ اما دوران پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و دوران حاکمیت نظام اسلامی را باید دوران شکوفایی و رشد و بالندگی آن به شمار آورد.

وی ادامه داد: شعر انقلاب و ادبیات دفاع مقدس مانند سلاح مجاهدان فی سبیل الله در برابر یأس آفرینان کارایی خود را به منصه ظهور گذاشته است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: کسانی که قلم به دست می‌گیرند و شعر آئینی، ادبیات و داستان می‌سرایند و می‌نویسند، مانند رزمندگان «سلاح بر کف»، «سداد بر لب» از ارزش‌ها و خون شهیدان به دفاع برمی‌خیزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: وزن مداد دانشمندان شانه به شانه دماء شهیدان می‌زند و صدای قلم آنان مانند صدای اِقدام و اَقدام آنها عالم مُلک را درمی‌نوردد و به عالم ملکوت پر می‌کشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: توجه مناسب به ادبیات آئینی و فعالیت اصولی در این زمینه منجر به کاهش آسیب‌ها و انحرافات در آئین‌های عزاداری و مناسبت‌ها می‌شود.

وی در خاتمه گفت: از حوزه هنری استان‌های خراسان شمالی و گلستان و نیز سازمان تبلیغات اسلامی که در برگزاری سومین کنگره ادبیات آئینی حضور فعال دارند، قدردانی کرده و آرزوی ارائه هنرهای فاخر در راستای فراهم‌سازی تمدن بزرگ اسلامی را داریم.

گفتنی است، فراخوان سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی در دو بخش شعر و داستان با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و حوزه هنری گلستان ویژه استان‌های خراسان شمالی و گلستان در بهمن‌ماه سال گذشته منتشر و به دلیل استقبال مناسب هنرمندان تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه امسال تمدید شد.

در مدت مهلت ارسال آثار مجموعاً 400 اثر شعر و داستان در دبیرخانه سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی وصول شد که از این تعداد 100 اثر داستانی و 300 اثر هم شعر هستند.

اکنون مرحله داوری آثار در جریان بوده و بر اساس برنامه اختتامیه سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی و معرفی برگزیدگان چهاردهم تیرماه در بجنورد برگزار می‌شود./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات