۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۶۸۶۲۰
حجت الاسلام اکرمی:

معنویات در ماه رمضان، دلیل کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه انسان در ماه مبارک رمضان رشد می‌یابد، گفت: آمار و ارقام رسیده از ناجا بیانگر کاهش جرم در ماه مبارک رمضان دارد.
سید رضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت، شب گذشته در مسجد جامع غدیر به ایران سخنرانی پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان با همه دستاوردهایی که داشت سپری شد.

حجت الاسلام اکرمی بیان داشت: براساس آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) همه دستورات الهی اعم از واجب و مستحبات همه دارای فلسفه، فایده، حکمت و مصلحت است زیرا خداوند حکیم و علیم این قوانین را تصویب کرده است.

وی افزود: ما در بسیاری از آیات قرآن کریم داریم که می‌فرماید: با ذکر و تسبیح خداوند به آرامش برسید؛ اگر خداوند دستور می‌دهد غیبت حرام است زیرا پیامدهای منفی بسیاری برای انسان به همراه دارد و یا اینکه اگر دستور به صله رحم می‌دهد چون برکات فراوانی در این واجب الهی نهفته شده است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تمام عبادات واجب و مستحب ماه مبارک رمضان را سراسر حکمت الهیه دانست و ادامه داد: فلسفه ماه مبارک رمضان بسیار است، خداوند در این ماه قرآن را نازل کرد و لیالی قدر را در این ایام قرار داد تا انسان ره صد ساله را یک شبه طی کند.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت ادامه داد: برخی عبادات مانند نماز روزانه انجام می‌شود اما مساله روزه ماهی یکبار در سال است و این خود فلسفه و حکمتی دارد که یکی از آن حکمت‌ها این است که انسان در این ماه حضرت حق را عبادت کرده و پارسا شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از دعاها مربوط به ماه مبارک رمضان می‌شود تا انسان به واسطه قرائت آن به کمال برسد؛ براساس آماری که نیروی انتظامی امسال داده گزارش جرم در ماه مبارک رمضان یک درصد بوده و این نشان از رشد مردم در ماه مبارک رمضان است بنابراین دستورات الهی برای رشد انسان است.

حجت الاسلام اکرمی با تاکید بر اینکه انسان باید هنگام قرائت قرآن کریم نسبت به آیات الهی تفکر و تدبر داشته باشد، گفت: تدبر در آیات انسان را به کمال می‌رساند بنابراین انسان نباید تصور کند که قرائت قرآن کریم تنها به ماه مبارک رمضان اختصاص دارد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگر با بیان اینکه راهبردها و راهکارهای فراوانی برای جذب نوجوانان به مساجد وجود دارد که باید اجرایی شود، گفت: با جذب جوانان و نوجوانان به مسجد می‌توان آنان را از خطرات و آسیب‌های اجتماعی حفظ کرد.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت در پایان خاطرنشان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان انسان نباید از عبادات و قرائت قرآن کریم غفلت کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات