۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۶۸۵۷۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

برگزاری دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه در مشهد

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه در مشهد مقدس خبر داد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه در مشهد مقدس خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که 40 نفر از مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران که دوره مقدماتی را با موفقیت گذرانده اند به این دوره اعزام می شوند، افزود: این دوره از 23 تا 29 تیردر مشهد برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در این دوره یک هفته ای تازه ترین و به روز ترین موضوعات مربوط به مشاوره از سوی اساتید مجرب مرکز مشاوره تبیین خواهد شد، بیان داشت: مازندران تنها استانی است که در این دوره یک کارگاه آموزشی مستقل را به خود اختصاص خواهد داد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که به همه شرکت کنندگان در این دوره تکمیلی گواهینامه شرکت در دوره اعطا خواهد شد، افزود: همچنین شرکت کنندگان پس از موفقیت در این مرحله در دوره تخصصی مشاوره شرکت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر بیش از چهل مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت این مشاوران شاهد اثرگذاری مطلوب علمی و اخلاقی در میان طلاب حوزه هستیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش برنامه های مشاوره ای در مدارس علمیه از جمله اولویت های این معاونت در سال تحصیلی جدید است، تصریح کرد: به همین منظور تربیت مشاوران جوان برای مدارس علمیه به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که با بهره گیری از ظرفیت و توان مشاوران می توان از بروز بسیاری از آسیب های احتمالی پیش روی طلاب جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه در مسیر زندگی طلبگی خود ممکن است با آسیب ها و مشکلاتی مواجه شوند که داشتن یک مسیر امین می تواند از بسیاری بحران ها جلوگیری کند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و طلاب در حال تحصیل نمی توانند خود را مستثنی از مشاوره و راهنمایی بدانند، تصریح کرد: مشاوره همچون چراغی پیش رو می تواند مسیر را برای حرکت یک طلبه کاملاً روشن کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشاوره در حوزه تنها برای جلوگیری از آسیب ها نیست بلکه در مسائل علمی، آموزشی و پژوهشی نیز مشاوره ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طلاب جدیدالورود به حوزه بیش از دیگران نیازمند مشاوره هستند تا در مسیر صحیح گام برداشته و به تحصیل علوم دینی بپردازند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در بسیاری مواقع معضلات و مشکلاتی پیش روی طلاب و حوزویان وجود دارد که تشخص، علت یابی و درمان آن از توان افراد عادی خارج است، تصریح کرد: در چنین شرایطی مشاوران نقش بسیار مؤثری در تشخیص و علاج مشکلات بر عهده دارند.

وی با اشاره به این که مشاوره اخلاقی، فکری، عاطفی، علمی و خانوادگی مورد توجه مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران است، ادامه داد: در هر یک از این بخش ها از افراد متخصص و کارآزموده بهره خواهیم گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از نیازهای مهم طلاب مشاوره آموزشی است، خاطرنشان کرد: آشنایی با آداب مطالعه، مباحثه، راهکارهای صحیح نشاط و شادابی در تحصیل، هدایت در برنامه ریزی ماندگار و کارآمد آموزشی و معرفی نظام تحصیلی حوزه از جمله مباحث مهمی است که طلاب نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات