۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۵۷۴

قبولی ۴۰۴ نفر در آزمون ورودی حوزه علمیه خوزستان

مسؤول جذب و گزینش حوزه علمیه خوزستان گفت: ۴۰۴ نفر در آزمون ورودی حوزه علمیه استان امسال قبول شدند که طی دو مرحله از آنها مصاحبه صورت خواهد گرفت.
آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه

حجت الاسلام علی ‌محمد مؤذنی، مسؤول جذب و گزینش حوزه علمیه خوزستان، در گفت وگو با خبرنگاری خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه 404 نفر در آزمون ورودی حوزه علمیه استان امسال قبول شدند، خاطرنشان کرد: از قبول شدگان در آزمون ورودی حوزه علمیه در سال تحصیلی 98 ـ 97 طی دو مرحله مصاحبه صورت می گیرد که مصاحبه اولیه در مدارس و در ادامه به مرحله استانی یا مصاحبه متمرکز راه خواهند یافت که همه آنها در مرکز مدیریت ارزیابی می شوند.

مسؤول جذب و گزینش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه طلبه های قبول شده در آزمون ورودی مصاحبه اولیه را تا 5 تیرماه خواهند داشت، افزود: مصاحبه متمرکز از 5 تا 30 تیرماه برگزار می شود و بلافاصله طلاب از 31 تیرماه در دوره اختبار یک ماهه که پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برپا می شود، شرکت خواهند کرد.

مسؤول مرکز امور صیانتی حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از اول شهریورماه آغاز می شود، عنوان داشت: آمار نهایی قبول شدگان پس از مصاحبه های اولیه و متمرکز اعلام می شود هر چند که تعداد قبول شدگان با آنچه که ما خواهان هستیم، فاصله بسیاری دارد.

این مقام مسؤول با بیان این نکته که تعداد آمار شرکت کنندگان و قبولی ها در مقایسه با سال های گذشته بسیار پایین است، تصریح کرد: متأسفانه به برخی از مدارس اعلام کردیم که امسال گزینش طلبه در پایه اول نداشته باشند.

حجت الاسلام مؤذنی در رابطه با احتمال افزایش تعداد پذیرفته شدگان گفت: مسؤولان کشوری حوزه اعلام کردند که در 15 تیرماه، افرادی تحت نام کمیسیونی که به هر دلیل در آزمون ورودی حوزه علمیه شرکت نکرده و اکنون خواهان حضور در حوزه هستند، با مراجعه به مدارس مشخصات خود را اعلام کنند تا مدارس پس از ثبت و ضبط اطلاعات شخصی و بعد از صدور آئین نامه برای تکمیل روند نام نویسی به حوزه مراجعه کنند.

وی در رابطه با دوره اختبار، عنوان داشت: دوره آموزشی از 31 تیرماه و به مدت سه هفته تا 20 مردادماه ادامه خواهد داشت و پس از گذراندن سه امتحان دوره آموزشی، از 24 تا 25 مردادماه دوره تهذیبی در دو حوزه متمرکز برگزار می شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات