۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۶۸۵۷۰
۲۹ خردادماه؛

آیین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان برگزار می‌شود

جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام آزادگان گفت: آیین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین مرحوم حاج سیدعلی اکبر ابوترابی ۲۹ خرداد در تالار فرهنگی سوره برگزار می‌شود.
عکس حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریبرز خوب نژاد جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام آزادگان، امروز در نشست خبری همین موسسه از برگزاری آیین بزرگداشت ارتحال سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین مرحوم حاج سیدعلی اکبر ابوترابی خبرداد و گفت: سال گذشته 70 تن از آزادگان فوت کردند که این تعداد برای جمعیت 42 هزار نفری که در سن میانسالی قرار دارند آمار خوبی نیست.

وی افزود: بسیاری از آزادگان کشور مبتلا به بیماری‌های خاص و پیشرفته هستند و برخی نیز در بیمارستان‌ها بستری و در حال معالجه‌اند این آمار برای جامعه فعال و ایثارگر که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند اصلا خوب نیست.

خوب نژاد با بیان اینکه بحث بیماری و عدم توجه به مشکلات جسمانی آزادگان از مهمترین دغدغه‌های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بود، ابراز کرد: ایشان ده سال در اردوگاه‌های رژیم بعثی اسیر بودند و از نزدیک آلام و سختی‌های اسراء را مشاهده کردند بر همین اساس به درستی توانستند ایثار و فداکاری آزادگان را به جامعه انتقال دهند و کسی به اندازه ایشان نتوانست در زمینه انتقال این فرهنگ کادرسازی کند.

جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام آزادگان از تجلیل برخی آزادگان در مراسمی خبر داد و اظهار داشت: این مراسم که روز 29 خرداد ماه برگزار می‌شود از آزاده عزیز زلفی که اعضای بدن خود را اهدا کرد تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین در این مراسم از هفت جلد کتاب که یکی از آنان مربوط به حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ویژه کودکان و نوجوانان است، رونمایی می‌شود؛ لازم به ذکر است کتاب سرباز کوچک امام که حضرت آقا تقریظ فرمودند از محصولات این موسسه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مقارن بودن مراسم بزرگداشت سید آزادگان با شهادت شهید چمران، گفت: این دو شهید رابطه عمیق و بی‌نظیری باهم داشتند و ما این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و ارج می‌نهیم.

خوب نژاد با تاکید بر اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بسیار ناقص است، عنوان کرد: اگر ما لفظ آزادگان را از این قانون برداریم هیچ خلل و اتفاقی رخ نمی‌دهد زیرا بدون توجه به سالهای اسارت همانند جانبازان به آزادگان خدمات در نظر گرفته می‌شود در حالی که لازم است به شرایط ویژه آزادگان توجه ویژه شود.

جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام آزادگان ادامه داد: متاسفانه معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید درباره آزادگان در خواب عمیق است آنان به هیچ عنوان با آزادگان در ارتباط نیستند که به مشکلات آزادگان آگاه باشند از این رو توجهی به بیماری گوارشی آزادگان که یادگار اسارت است توجهی نمی‌کنند. متاسفانه حتی یک پایش سلامت برای آزادگان تا به امروز انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه آزادگان سرمایه‌های این کشور هستند، گفت: لازم است قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مجدد مورد بازبینی قرار گیرد امروز در میان 31 مدیر کل بنیاد شهید از کل کشور تنها یک آزاده وجود دارد پس چگونه انتظار می‌رود با مشکلات آزادگان آشنا باشند.

خوب نژاد با بیان اینکه سالهای اسارت آزادگان باید مورد توجه قرار گیرد و آزادگان در رده جانبازان 50 درصد قرار گیرند، عنوان کرد: بنیاد شهید باید هویت آزادگان را حفظ کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات