۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۶۸۵۶۸
قاری و داور برجسته قرآن:

۱۵ سال است که با قرآن در مسیر طریقت همسفرم

شیرینی تلاوت قرآن طعمی دلپذیر بود که مزه زندگی مرا تغییر داد و موجب همسفری من با قرآن در مسیر طریقت شد.
جلسه قرآن در حرم کریمه اهل بیت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه های علمیه خواهران، اگر مسافری باشی در عالم کائنات و بخواهی عالم بی‌انتهای افلاک را سیر کرده و از زمین خاکی به آسمان افلاکی در هفتمین طبقه آسمان ها سفر کنی، ناگزیر خواهی بود سفر ملکوتی خود را از زمین خاکی شروع کنی و اگر در این سفر دسته‌ای از ملائک راهنمای تو باشند و بخواهی مقصد خود را در زمین پیدا کنی تا سفر آسمانی خود را ازآنجا شروع کرده و در این زمین خاکی که تحت سیطره وسوسه شیطان است راه خود را گم نکنی، فرشتگان به تو خواهند گفت در زمین خانه‌های نورانی وجود دارد که برای تو مانند چراغ‌راهنما است و در پناه این خانه‌های نوارانی است که می‌توانی نغمه‌های بهشتی را بشنوی و به کمک نور آن‌ها مسیر خود را در این عالم تحیر پیدا کنی.

اگر در این سیر طریقت حس کنجکاویت گل گند و از فرشتگان بپرسی که این خانه‌های نورانی و این نغمه‌های بهشتی چیست به تو خواهند گفت آن خانه‌ها محل تلاوت قرآن و آن نغمه‌های بهشتی زمزمه دل‌انگیز تلاوت قرآن توسط قاریان کلام وحی است.

همچنین فرشتگان به تو خواهند گفت که با هر بیتی که از این نغمه‌های بهشتی که خوانده می‌شود تو می‌توانی در پناه قلب خویش سیروسفر افلاکی و ملکوتی خود را آغاز کرده و با هر نغمه‌ای پله‌ای از نور را به‌سوی آسمان صعود کنی.

آری ما در این زمین خاکی خود چراغ‌هایی برای راهنمایی افلاکیان و نغمه‌هایی بهشتی برای مدهوشان اهل بهشت داریم، نغمه‌هایی که دل انسان خاکی را از این عالم تحیر با خود تا بیت‌المعمور الهی در عرش حمل کرده و می‌برد و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «تلاوت قرآن با صوت خوش و با لحن خوب و با آداب‌ورسوم تلاوت، مقدمه‌ای است برای نفوذ مفاهیم قرآن در دل‌ها».

به‌رسم ادب و به‌رسم تکریم قاریان و جامعه قرآنی در ماه مبارک رمضان با عده‌ای از نغمه‌خوانان بهشتی که در حرم کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام مشغول نغمه‌سرایی قرآن کریم هستند، همراه شده و از ایشان درزمینه همسفری با قرآن در مسیر طریقت پرسش‌هایی را پرسیدیم تا بدانیم که طی طریق با قرآن در مسیر سیر الی الله چه طعم و مزه‌ای دارد.

خانم میر غیاثی از قاریان و داوران برجسته قرآن کریم استان قم که در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام مشغول به فعالیت هستند از سفر خود با قرآن برایمان گفت که مشروح آن در ذیل برای جویندگان معارف قرآنی بیان می‌شود.

وی اظهار داشت: سه یا چهارساله بودم که سفر و دوستی خود را با قرآن آغاز کردم و در مکتب‌خانه با ادبیات عرب استاد به‌مرور با سوره‌های قرآن کریم جز سی و تلاوت آن‌ها آشنا شدم. ازآن‌پس بود که هرگز دست از دامن قرآن برنداشته و دست خود را در دست قرآن گذاشتم و برای یک‌لحظه هم دامان قرآن را رها نکردم و در حال حاضر به مدت 15 سال است که به‌صورت تخصصی در عرصه فعالیت‌های قرآنی با مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام همکاری دارم.

خانم میر غیاثی افزود: زمانی که همکاری خود را با مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام آغاز کردم تعداد اساتید قرآنی مرکز بیشتر از سه تا چهار نفر نمی شد، اما امروز به برکت قرآن و به برکت کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام یکی از قطب‌های قرآنی کشور است و تاکنون بیش از 400 حافظ قرآن تربیت‌کرده است.

این کارشناس قرآنی با بیان این که خیروبرکت زندگی خود را مدیون قرآن هستم، گفت: آن‌چنان قرآن در عمق زندگی من نفوذ کرده که تمام زندگی خود را مدیون خیروبرکت قرآن هستم.

وی ادامه داد: قرآن به زندگی من طعم و مزه‌ای متفاوت داده است، طعم و مزه‌ای که نمی‌توان در دنیا برای آن جایگزینی پیدا کرد و یا آن را با شیرین‌ترین میوه‌ها و عسل گوارا عوض کرد. قرآن گوارای وجودم شده است و نه‌تنها زندگی من بلکه زندگی ذریه و فرزندان من را نیز به نور خویش روشن ساخته است.

خانم میر غیاثی با بیان این که دوستی و همسفری خود را با قرآن در مسیر طریقت و بندگی مدیون پدر و مادرم هستم، تصریح کرد: به پدر و مادرهای امروزی توصیه می‌کنم از همان سه چهارسالگی بدون اجبار بلکه با بازی‌های شیرین فرزندان خود را با قرآن آشتی دهند و دست فرزندان خود را در دست قرآن بگذارند. اگر والدین بستر این دوستی را فراهم کنند فرزندان خود را به شخص مطمئنی سپرده‌اند که حتی بعد از مرگ خود نیز می‌توانند نسبت به آینده آنها آسوده‌خاطر باشند.

وی با ابراز تأسف از غفلت والدین در هیاهوی رفاه و روزمرگی نسبت به حق آموزش قرآن به فرزندانشان گفت: امروزه بسیاری از والدین یکی از واجبات الهی و حقوق واجب فرزند خود یعنی آموزش قرآن به او را بر زمین گذاشته‌اند درحالی‌که انس با قرآن حق فرزند بر والدین است. پدر و مادری که نسبت به این حق فرزند خود بی‌توجه باشند زمینه انحراف او را فراهم کرده و او را از یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین حقوق تربیتیش محروم کرده‌اند.

این کارشناس قرآنی افزود: والدین در اولین مرحله باید روخوانی و روان‌خوانی قرآن ر ا به فرزندشان آموزش دهند و پس‌ازآن باید دست او را در مسیر حفظ قرآن بگیرند تا در پناه حفظ، عمل به قرآن و تدبر در قرآن شیوه زندگانی و حیات کودک شود. به والدین توصیه می کنم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام را به دلیل کیفیت آموزش قرآن برای آموزش قرآن به فرزندان خود انتخاب کنند و با حضور در حرم مطهر دست فرزندان خود را به دو ریسمان محکم الهی یعنی اهل‌بیت علیه‌السلام و قرآن گره بزنند زیرا این مکان مقدس محل تلاقی قرآن و عترت است و هرکس فرزند خود را به پناه کریم بیاورد قطعاً دست‌خالی بازنخواهد گشت. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات