۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۶۸۵۵۶
رییس اداره زکات خراسان شمالی:

۸ میلیارد ریال زکات فطره در خراسان شمالی جمع‌آوری شد

رییس اداره زکات خراسان شمالی گفت: تاکنون افزون بر هشت میلیارد ریال زکات فطره عام و سادات در استان جمع‌آوری‌شده که این رقم در حال افزایش است.
حجت الاسلام هاشمی

حجت‌الاسلام سیداسماعیل هاشمی، رییس اداره زکات خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از جمع‌آوری هشت میلیارد و 160 میلیون ریال زکات فطریه و کفاره روزه عمد و غیر عمد در استان خبر داد و افزود: این میزان تنها مربوط به جمع‌آوری اولیه زکات فطره در خراسان شمالی بوده و مربوط به مراکز نیکوکاری و مشارکت‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه این میزان زکات فطره جمع‌آوری‌شده مربوط به فطره عام و سادات است، اضافه کرد: از این میزان هفت‌صد و 13 میلیون ریال مربوط به فطره عام و 154 میلیون ریال هم مربوط به زکات فطریه سادات بوده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت 320 میلیون ریال کفاره روزه عمد و غیر عمد پرداخت شده است، ادامه داد: همچنین یک میلیارد و 187 میلیون ریال در بخش مشارکت‌ها زکات فطریه جمع‌آوری‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت میزان فطریه های مردم عام که به صندوق‌های مراکز نیکوکاری واریز کرده‌اند شش میلیارد و 742 میلیون ریال و در بخش سادات هم 105 میلیون ریال بوده است.

رییس اداره زکات خراسان شمالی اظهار کرد: افزون بر این در بخش سادات تاکنون 125 میلیون ریال کفاره روزه پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه برخی از پایگاه‌ها و صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه همچنان در استان دایر هستند، افزود: برای جمع‌آوری زکات فطره و کفاره روزه درمجموع 250 پایگاه با بیش از هزار صندوق در استان فعال شده بود.

وی با بیان اینکه فطریه جمع‌آوری‌شده در اولین فرصت به دست نیازمندان و مستمندان می‌رسد، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورات اسلامی باید زکات فطره با اولویت برای رفع نیاز مستمندان هزینه شود./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات