۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۶۸۵۳۱
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

استمرار حکومت اسلامی مدیون هدایت های مدبرانه رهبری است

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه تفکر رهبر معظم انقلاب مبتنی بر تفکر اسلامی است، گفت: به یقین استمرار حکومت اسلامی در سالهای پس از رحلت بنیانگذار انقلاب، مدیون هدایتها و رهنمودهای مدبرانه ایشان بوده و به جرأت می توان گفت، خامنه ای خمینی(ره) دیگر است.
سیدمحمد احمدی

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در مدیریت نظام اسلامی پس از ارتحال امام خمینی(ره) گفت: به یقین استمرار حکومت اسلامی در سالهای پس از رحلت بنیانگذار انقلاب، مدیون هدایتها و رهنمودهای مدبرانه ایشان بوده و به جرأت می توان گفت، خامنه ای خمینی(ره) دیگر است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه تفکر رهبر معظم انقلاب مبتنی بر تفکر اسلامی است، خاطرنشان کرد: به یقین الگوی مدیریت سیاسی، اقتصادی و انقلابی رهبر معظم انقلاب متأثر از آموزه های اسلامی است تا آنجا که می توان گفت این مدیریت کاملا در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه سیاسی رهبری جدای از دیانت نیست، افزود: بین تفکر سیاسی رهبر معظم انقلاب و تفکر امام راحل یک پیوند عمیق قلبی وجود دارد به طوری که می توان گفت تفکر رهبری به معنای واقعی در امتداد تفکری امام راحل قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رویکرد رهبری در مواجهه با مسائل سیاسی و اجتماعی کشور کاملا انقلابی است، اظهار کرد: نگاه رهبر فرزانه انقلاب نسبت به انقلاب یک نگاه فرآیندی است یعنی انقلاب را آغاز یک حرکت بنیادین در تاریخ اسلام می دانند، به عنوان یک نوری که در تاریکی های تاریخ پیدا شده و نقطه امیدی بوده است.

این مقام مسؤول توجه به امور فرهنگی را یکی از مهمترین دغدغه های رهبری در سالهای گذشته بیان کرد و ادامه داد: یکی از نقطه های تشخیص خوب ایشان این است که مبنای انقلاب اسلامی و پایداری انقلاب اسلامی را باید در علوم انسانی دنبال کرد و اگر می خواهیم انقلاب حرکت مداوم و ماندگاری داشته باشد، باید آن ریشه های فکری که در علوم انسانی است، اصلاح شود.

حجت الاسلام احمدی نقش رهبر معظم انقلاب در مواجهه هوشمندانه با مسائل حساس انقلاب را کاربردی و غیرقابل انکار دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه با مديريت اسلامی خود، نظام را حفظ كرده و نه تنها نگذاشتند حوادث نظام را به خطر بیندازد، بلكه از اين تهديدات،‌ فرصت افزايش پشتوانه مردمی نظام را فراهم نمودند که این کار هر کسی نیست.

وی در پایان با بیان اینکه رهبری در مديريت كشور، توجه خاصی به جهت ‌گيری های اقتصادی داشته و حتی ايشان عملاً مديريت تدوين سند چشم‌ انداز 20 ساله را بر عهده داشته ‌اند و سياستهای كلی اصل 44 مربوط به خصوصی ‌سازی را هم ابلاغ نموده ‌اند، خاطرنشان کرد: از ديدگاه رهبر معظم انقلاب در جهت گيری های اقتصادی كشور بايد پيشرفت و عدالت با هم در نظر گرفته شود و بر مبنای الگو و مدل اسلامی ايرانی باشد نه مدل های وارداتی؛ همچنين از نظر ايشان مبارزه با فساد بايد يكی از محورهای اصلی مديريت اقتصادی كشور باشد./9457/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات