۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۶۸۵۱۷
دبیر شورای زکات خراسان شمالی:

مردم فطریه خود را تنها به صندوق‌های متحدالشکل شورای زکات واریز کنند

دبیر شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به استقرار هزار صندوق برای دریافت زکات فطریه در استان، از مردم خواست تا از واریز زکات به صندوق‌های متفرقه اجتناب کنند.
زکات فطره

عباس اهرابی اصیلی، دبیر شورای زکات خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: بر اساس اعلام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امسال زکات فطریه در استان برای هر فرد بالغ، عاقل و غنی پنج هزار و 500 تومان تعیین شده است.

وی افزود: همچنین کفاره روزه غیر عمد برای هر یک روز هزار و 500 تومان و کفاره عمد 110 هزار تومان در نظر گرفته شده که باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

اهرابی اصیلی با اشاره به اینکه در استان 250 پایگاه با هزار صندوق برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روزه مردم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مردم فطریه خود را به صندوق‌های متحدالشکل دارای آرم شورای زکات واریز کرده و از هر گونه پرداخت فطریه به صندوق‌های متفرقه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته نیروی انتظامی هم با صندوق‌هایی که فاقد آرم شورای زکات بوده و به‌صورت متفرقه اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کنند برخورد خواهد کرد.

اهرابی اصیلی با بیان اینکه بعد از جمع‌آوری زکات فطریه، مبالغ جمع‌آوری شده در اسرع وقت به محرومان و نیازمندان می‌رسد، افزود: پارسال 16 میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع‌آوری شد و امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به بیش از 20 میلیارد ریال افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 40 درصد از مبالغ زکات جمع‌آوری شده به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، 30 درصد به مددجویان بهزیستی و 30 درصد هم به نیازمندان مراجعه‌کننده به دفتر امام جمعه داده می‌شود./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات