۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۶۸۵۱۳
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

عید فطر جشن بازگشت انسان به فطرت پاک خدایی است

حجت‌الاسلام احمدی گفت: عید فطر و جشن و شادمانی در این روز به بهانه یک ماه روزه‌داری خالصانه و بازگشت انسان به فطرت پاک خدایی است.
حجت الاسلام احمدی

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: همه باید بار دیگر سجده شکر به درگاه باری تعالی به جای آوریم که یک ماه ما را به میهمانی خویش برد و هر کدام توانستیم در حد توان خود توشه تقوا و ایمان ذخیره کنیم.

وی افزود: ماه در ماه رمضان با نزدیک شدن به درگاه باری تعالی، فریاد برائت از شیاطین و استکبار سر داده و در مسیر سرشت الهی و خدایی خود قرار گرفتیم.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: عید سعید فطر موعد جشن و شادمانی برای بازگشت به فطرت پاک الهی و خدایی است؛ زیرا در این روز فصل جدیدی از عبودیت و بندگی ما پس از یک ماه میهمانی در بارگاه خداوند آغاز می‌شود.

به گفته وی درواقع عید فطر و جشن و شادمانی در این روز به بهانه یک ماه روزه‌داری خالصانه و بازگشت انسان به فطرت پاک خدایی است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جشن و شادمانی عید سعید فطر به‌ویژه برای افرادی که در این ماه جسم و روح خود را جلا داده و برکات باران رحمت الهی شامل حال آنها شد، شیرین‌تر و مفرح‌تر است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: این افراد از فرصت ماه رمضان استفاده کرده و روزه‌داری در روزهای بلند و شب‌زنده‌داری در این ماه را قدر دانستند، امید که همه ما در زمره این افراد و سعادتمندان واقعی ماه رمضان باشیم./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات