۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۶۸۵۰۸
رییس اداره زکات خراسان شمالی:

زکات فطریه پیش از زوال آفتاب عید فطر پرداخت شود

رییس اداره زکات خراسان شمالی با بیان اینکه پرداخت زکات فطریه بر همه افراد بالغ و عاقل و دارای درآمد و افراد تحت تکفل آنها واجب است، گفت: همه باید تلاش کنند زکات فطریه خود را تا قبل از زوال آفتاب عید فطر پرداخت کنند.
حجت الاسلام هاشمی

حجت‌الاسلام سیداسماعیل هاشمی، رییس اداره زکات استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر پرداخت سریع‌تر زکات فطریه و کفاره روزه، اظهار کرد: پرداخت زکات فطریه واجب الهی بوده و باید در پرداخت، دریافت و هزینه کرد آن مانند امانت الهی رفتار کرد.

وی تصریح کرد: باید فرد مسلمان زکات فطریه خود را از لحظه رؤیت هلال ماه شوال و شب عید فطر تا پیش از زوال ظهر روز عید پرداخت کند.

حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: کسی به دلیل داشتن شغل درآمد دارد و می‌تواند زندگی خود را اندازه متعارف تأمین کند واجب است زکات فطریه خود و افراد تحت تکفل خویش را پرداخت کند.

وی ادامه داد: افراد سرپرست خانواری که خود سید هستند می‌توانند زکات فطریه خود را به افراد فقیر و مستمند سید و یا غیر سید پرداخت کنند؛ اما افراد مستمندی که سید هستند نمی‌توانند زکات فطریه از افراد غیر سید دریافت کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: زکات فطریه همانند صدقه بوده و به سید صدقه تعلق نمی‌گیرد؛ ازاین‌رو مردم نمی‌توانند زکات فطریه خود را به سادات پرداخت کنند.

رییس اداره زکات خراسان شمالی با اشاره به برپایی هزار صندوق جمع‌آوری زکات فطریه در قالب 250 پایگاه در استان، اظهار کرد: جمع‌آوری زکات در خراسان شمالی با مدیریت شورای زکات استان صورت می‌گیرد و مردم هم باید زکات فطریه خود را تنها به صندوق‌هایی واریز کنند که آرم و نشان شورای زکات بر روی آن درج شده باشد./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات