۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۶۸۵۰۷
امام جمعه پردیسان:

پیشرفت‌های ظاهری دنیای غرب آمیخته با بی‌عدالتی و ظلم است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که پیشرفتی که در جهان غرب وجود دارد، توأم با حرام است، گفت: سردمداران غربی خون جوان‌های خود را مکیده و ثروت، انرژی و امنیت آنها را مخدوش می‌کنند تا به پیشرفت‌های ظاهری دنیوی دست پیدا کنند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های نماز عید فطر پردیسان با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) درباره عید فطر اظهار داشت: این روزی است که نیکوکاران در آن پاداش گرفته و تبهکاران در آن مأیوس و ناامید می‌شوند و شباهت زیادی به روز قیامت دارد.

وی با بیان این‌که ثمره و محصول ماه رمضان تقوا است، گفت: این ثمره، سرمایه و سوخت حرکت جهادی و معنوی یازده ماه باقی‌مانده کسانی است که توانسته‌اند آن را کسب کنند، به همین خاطر بایستی این سرمایه عظیم را حفظ کرد تا به درستی این مسیر مهم پیموده شود.

امام جمعه پردیسان درباره راه حفظ تقوای الهی بیان کرد: برای حفظ تقوایی که یک ماه با مبارزه نفس و شیطان حاصل شده است، بایستی عدالت پیشه کرد.

وی با اشاره به اهداف نام‌گذاری دهه اخیر به پیشرفت و عدالت تأکید کرد: سال آخر دهه پیشرفت و عدالت است، باید توجه داشت که پیشرفت باید همراه عدالت باشد و اگر عدالت را به ارمغان نیاورد، قادر به جدا کردن انسان‌ها از تبعیض، ظلم و ستم نبوده و نمی‌تواند آینده سالمی را برای انسان‌ها تضمین کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی پیشرفت‌های دنیای غرب را آمیخته با بی‌عدالتی دانست و بیان کرد: پیشرفتی که در جهان غرب وجود دارد، توأم با حرام است، چراکه سردمداران غربی خون جوان‌های خود را مکیده و نفت، ثروت، انرژی و امنیت آنها را مخدوش می‌کنند تا به پیشرفت‌های ظاهری دنیوی دست پیدا کنند.

وی با بیان این‌که عدالت مأموریت و رسالت پیامبر(ص) است، گفت: ایران سرزمین امام زمان(عج) و ولایت فقیه است و پیشرفت در آن همراه عدالت، معنای حقیقی خود را پیدا می‌کند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به خطبه 209 نهج‌البلاغه تأکید کرد: خداوند بر کارگزارن، پیشوایان و مسئولان جامعه فرض کرده است که خود را با مردم فقیر و ضعیف مقایسه کنند نه با مسؤولان کشورهای غربی و طبقه ثروتمند جامعه، کسانی که در روزهای عید، دلیلی برای شادی ندارند، معیار سنجش هستند.

وی تحصیل عدالت در جامعه را مقدمه‌ای ضروری برای ایجاد پیشرفت عنوان کرد و گفت: حرف‌های که گفته می‌شود و عهدهایی که با مردم بسته می‌شود، باید براساس عدالت باشد، نباید به خاطر رقابت و حساب و کتاب شخصی با دیگری دست به تخریب زده و از راه عدالت خارج شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پایان افزود: در زمانی که کشورهای استکباری و عهدشکن دنیا به صف شده‌اند و نظام اسلامی را تحریم کرده‌اند، ضروری است که مردم و مسؤولان، یکدیگر را یاری کرده تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد و پیشرفت و تعالی حقیقی در جامعه اسلامی ایران حاصل شود./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات