۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۸۵۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پاک شدن در ماه رمضان ظرفیتی برای حل مشکلات اجتماعی و اخلاقی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فرصت پاک شدن در ماه مبارک رمضان ظرفیت مناسبی برای حل مشکلات اجتماعی و اخلاقی موجود است.
یعقوبی نماز عید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: اصلی‌ترین سرمایه ماه مبارک رمضان دست‌یابی به تقوای الهی است؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم این سرمایه و توشه را برای 11 ماه دیگر سال هم حفظ کنیم.

وی افزود: اگر از تقوایی که در ماه مبارک رمضان به دست آوردیم حفاظت و حراست کنیم بدون شک برکات ماه مبارک رمضان در حیات ما ماندگار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مشکلات زندگی ما با سرمایه‌های ماه رمضان حل‌شدنی است، خاطرنشان کرد: تقوا، شکر و رشد انسان در ماه رمضان و فرصت پاک شدن انسان در این ماه، ظرفیت مناسبی برای حل مشکلات اجتماعی و اخلاقی موجود است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه صحنه‌های ماندگار بندگی باری تعالی از جلوه‌های زیبای ماه رمضان است، اضافه کرد: باید بکوشیم لذت بندگی باری تعالی برای همیشه در زندگی ما جریان داشته باشد.

وی با بیان اینکه خداوند در این ماه به انسان لباس تقوا هدیه می‌دهد، گفت: باید سعی کنیم در تمام طول سال این لباس را بر تن داشته باشیم و اجازه ندهیم هوای نفس بر عقل ما مسلط شود؛ زیرا بر اساس روایات اسلامی بهترین افراد کسانی هستند که اجازه غلبه هوای نفس بر عقل خود را نمی‌دهند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات