۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۶۸۵۰۲

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

برپایی ایستگاه های پاسخگویی به سوالات شرعی ویژه عید فطر در حرم رضوی، برپایی جشن عید فطر ویژه کودکان و خردسالان در حرم رضوی و آمادگی کامل پایگاه‌های اورژانس حرم مطهر رضوی در عید فطر از مهمترین عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی حسنزاده رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی هدف از برپایی ایستگاه‌‏های پاسخگویی به سوالات شرعی را پاسخگویی سریع به زائران اعلام و اظهار کرد: این ایستگاه‌‏ها روز عید فطر از ساعت 6 صبح تا 9 در باب الهادی(ع)، باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع) و ... دایر است و زائران می‏‌توانند سوالات خود را از کارشناسان حاضر به سهولت بپرسند.

وی ادامه داد: طبق تجربه سال‏های گذشته از شب قبل از عید سعید فطر سوالات عموم زائران و مجاوران درباره فطریه و کفاره است و در روز عید فطر این سوالات بیشتر می‏شود، لذا با برپایی این ایستگاه‏‌ها سعی کردیم تا زائران به راحتی به پاسخ سوالات خود برسند.

این کارشناس مسئول عنوان کرد: افزون بر این ایستگاه‏‌ها سامانه 32020 و دفاتر پاسخگویی به صورت شبانه روزی فعال است و در شب و روز عید سعید فطر به سوالات شرعی زائران پاسخ می‏دهد.

وی ادامه داد: از دو روز گذشته سعی شده تا تمام برنامه‌‏های بیان احکام اعم از بین الصلاتین، بیان 20 دقیقه‌‏ای و فقه و زندگی با موضوع فطریه، کفاره و نماز عید فطر برگزار شود و این روند تا دو روز بعد از عید نیز ادامه خواهد داشت.

کودکان و خردسالان عید سعید فطر را در حرم رضوی جشن میگیرند

حجت الاسلام مهدی حسنزاده با اشاره به اینکه به مناسبت عید سعید فطر برنامههای متعدد و متنوعی ویژه زائران تدارک دیده شده است، اظهار کرد: حلقه معرفت، پرسمان دینی، برپایی ایستگاه پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره فردی و گروهی و فیض حضور برخی از برنامههای اداره پاسخگویی برای زائران در ایام تعطیلات عید فطر است.

وی ادامه داد: یکی از برنامههای این اداره برپایی جشن عید سعید فطر برای کودکان و خردسالان است که در دو روز تعطیلات عید سعید فطر در واحد کبوترانه واقع در باب الهادی(ع) برگزار میشود.

این کارشناس مسئول عنوان کرد: برای روز جمعه والدین محترم میتوانند از ساعت 10 تا 14 کودکان خود را برای بهره‌مندی از این جشن به واحد کبوترانه ببرند، همچنین روز شنبه نیز از صبح تا غروب این واحد پذیرای کودکان است.

وی ادامه داد: در واحد کبوترانه برای جشن عید سعید فطر برنامههای متنوعی چون جُنگ شادی و نشاط، مسابقه، اجرای نمایش، نقاشی، قصهگویی و شعرخوانی تدارک دیده شده است که با حضور کارشناسان مجرب حوزه کودک برگزار میشود.

حجت الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در پایان هر برنامه به کودکان عزیز هدایایی به رسم یادبود و تبرک اهدا میشود.

آمادگی کامل پایگاه‌های اورژانس حرم مطهر رضوی در عید فطر

دکتر ناصر سرگلزایی، مدیر عامل مؤسسه خدمات درمانی آستان قدس رضوی به حضور گسترده مردم خداجوی مشهد و زائران دور و نزدیک در مراسم نماز عید فطر حرم مطهر رضوی اشاره و بیان کرد: به منظور ایجاد امنیت پزشکی و حفظ سلامتی نمازگزاران و فراهم کردن آرامش خاطر آن‌ها، تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و نیروهای مستقر در پایگاه‌های حرم مطهر افزایش یافته است.

وی گفت: پنج پایگاه فوریت‌های پزشکی سیار در کنار هشت پایگاه فوریت‌های پزشکی ثابت و دائمی تا پایان مراسم نماز عید فطر در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر امام رضا(ع) به مراجعان خدمات‌رسانی می‌کند.

سرگلزایی اضافه کرد: نیروهای مستقر در پایگاه‌های ثابت و شبانه‌روزی اورژانس صحن و سرای رضوی مانند پایگاه‌های صحن انقلاب اسلامی، صحن جمهوری اسلامی، صحن جامع رضوی، صحن آزادی، رواق حاتم‌خانی و... نیز در طول برگزاری مراسم دو برابر خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری خادمین سلامت رضوی در مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر ابراز کرد: این مرکز شبانه‌روزی نیز همچون دیگر پایگاه‌های ثابت اورژانس با تقویت تعداد نیروها، آماده میزبانی از زائران و مجاوران در طول برپایی نماز عید فطر است.

مدیر عامل مؤسسه خدمات درمانی آستان قدس رضوی افزود: این مرکز با برخورداری از هشت تخت بستری و ویژه اقدامات پزشکی CPR، پزشک متخصص طب اورژانس و همچنین آمبولانس جهت اعزام بیماران به بیمارستان‌های سطح شهر در صورت نیاز، پذیرای خواهران و برادران در دو بخش مجزای درمانی است.

وی گفت: دارالشفاء امام رضا(ع) نیز با تقویت نیروهای بخش پرستاری و فعال بودن برخی بخش‌ها مانند آزمایشگاه برای ارائه خدمات اورژانسی و بخش پزشکان عمومی، آماده خدمات‌رسانی به مراجعان بیمار در روز عید فطر است.

سرگلزایی تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی این مؤسسه درمانی از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ عمومی 32002424، در تمام ساعات شبانه‌روز به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی خدمت می‌کند تا آنان با خیالی آسوده به زیارت بپردازند.

محدویت های ترافیکی عید سعید فطر در جاده های خراسان رضوی

رئیس پلیس راه خراسان رضوی از اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده های استان به مناسبت عید سعید فطر از ۲۴ تا ۲۷ خردادماه خبر داد.

سرهنگ هادی امیدواراظهار کرد : همزمان با تعطیلات عید فطر و افزایش سفرهای جاده ای به منظور تسهیل در عبور و مرور و پیشگیری از تصادفات تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ظهر پنجشنبه  ۲۴ خرداد تا ساعت ۶ روز یکشنبه ۲۷ خرداد از محورهای آزادراهی و بزرگراهی  قوچان – مشهد ، سبزوار – مشهد و تربت حیدریه – مشهد و بالعکس به جز موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک ممنوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا تردد انواع تریلی و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ چهارشنبه ۲۳ خرداد و از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه مورخ ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد در محورهای آزادراهی و بزرگراهی قوچان -مشهد ، سبزوار - مشهد و تربت حیدریه - مشهد و بالعکس ممنوع می باشد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: در پایان از رانندگان خواست ضمن احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی با صبر و حوصله رانندگی و از شتاب و عجله بپرهیزند./934/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات